De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

De eerste valpartij

Bericht door d@Mit »

Dit weekend in Herentals mijn eerste serieuze tuimeling gemaakt op MTB. (Ik fiets nochtans al jaren)
Ik denk dat iedereen wel eens niet op tijd uit zijn klikpedalen schiet of zo ...maar dit weekend heb ik een serieuze tuimeling gemaakt.
Ik ben op mijn heup en rechterarm terecht gekomen. Niks gebroken of ernstig geraakt maar ik was er toch even niet goed van.

Wie herinnert er z'n / haar eerste spectaculaire val nog?
(Uiteraard heb je weinig zelf weinig aan dit spectakel)
Gast

Bericht door Gast »

ben al zoveel keren op mijne bek gegaan zodat ik mijn eerste valpartij niet echt meer heriner ik bike al ondertussen bijna 16j
Ik heb al een aantal keren iets gebroken (zowel lichamelijk als materiaal)
maar ik blijf bike'en
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Yep, vallen en opstaan en blijven gaaz geven. Dat is nu eenmaal MTBiken.
Valpartijen: ontelbaar. Kwetsuren tot nu toe en hopelijk blijft het daarbij:
1ste keer: gekneusde ribben; 2de keer: ligamenten in enkel gescheurd en enkel gebarsten; 3de keer: neusbreuk en 4de keer: ribbreuk.
Gast

Bericht door Gast »

van gebrasten ribben kan ik meespreken
een viertal keer voorgehad(ik heb een tijdje dh wedstrijden gedaan)
met gebarsten of gebroken ribben is het afzien je kunt niet degelijk slapen enzo hoesten doet pijn lachen doet pijn enz...
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

Vallen is part of the job.

Ik kan het # keren dat ik tegen de grond gegaan ben niet op 2 handen tellen. Voorlopig zonder erg, lichamelijk dan.
De mentale gevolgen laat ik even buiten beschouwing. :wink:

Meeste valpartijen zijn te wijten aan de combinatie snel afdalen en greppelvorming. Ervaring leert dat je dan onmiddellijk de fiets weer op moet om schrik te overwinnen.
Karen
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 dec 2002 15:22
Rijdt met: scott

Bericht door Karen »

Een paar jaar geleden was ik op trainingsstage in Lanzarote.
We reden in groep door een dorpje, allen achter elkaar, want de weg was er smal en liep lichtjes naar beneden dus de snelheid was ook vrij hoog.
Achter ons een toeterende wagen die voorbij wilde , dat lukte niet echt goed.
Op een bepaald moment kwam hij wel voorbij, al slingerend, ik reed op dat moment op kop. Toen hij mij voorbijreed, reed hij mij van de weg. Ik overkop en kwam in de berm te recht.
Volledig in shock afgevoerd met ambulance naar de dichtsbijzijnde kliniek waar ze enkel spaans spraken :( , rit in ambulance was echt wel spectaculair!!
Uiteindelijk viel alles wel mee, niets gebroken, linkerkant volledig geschaafd, een paar gekneusde ribben...
Een geluk dat ik mijn helm op had en in een zachte berm terecht kwam :-?
weeral een paar mooie littekens erbij :bounce:
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Bericht door Palmo »

En Karen, heb de dien typ met de auto te pakken gekregen en hem zen saus gegeven :evil:
Of was het een vrouw aan het stuur ? :oops:
Gast

Bericht door Gast »

Heb door de jaren heen ondervonden dat je meestal iets voor hebt op training en (bijna) nooit op wedstrijd. Waarschijnlijk omdat je op training minder geconcentreerd bent dan in een wedstrijd.
Na een gebroken sleutelbeen, bouten in mijn linkerelleboog, gebroken vingers, geplette vingertoppen, gekneusde knieën, mijn linkeroog op een mm na bijna kwijt, zal je dan ook begrijpen waarom ik het in afdalingen wat op de MTB wat rustiger aandoe (en waarschijnlijk de volgend keer weer bij een training op de weg omvergereden zal worden :bounce: :D ).
Laatst gewijzigd door Gast op vr 13 jun 2003 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

nog nie zo veel gevallen,het ergste dat me tot nu toe is overkomen was nen duik in de prikkeldraad denk ik :lol:
Gast

Bericht door Gast »

buiten twee ellebogen gebroken, linker pols gebrokken, knieschijf gebrasten en nen keer of vier ribben gebarsten en een aantal kneuzingen en schaafwonden dat ik niet meer kan tellen niks ernsitg voorgehad
:D
Plaats reactie