tintelingen in handen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
lutje
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 16:17
Rijdt met: trek

tintelingen in handen

Bericht door lutje »

Hallo,


Ik heb een mountainbike van het merk trek.
Maar ik heb een probleem als ik een afstanden rijd van +- 30 km dan krijg ik tintelingen in mijn handen en worden mijn vingers voos kan er iemand zeggen waaraan dat dit ligt of wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt
Lutje :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Hallo Lut,
misschien is het een oplossing om andere handvaten te steken
in volgende topic komen deze aan bod
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=24614
groeten
Gert
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Zeer waarschijnlijk dat ge uw stuur te hard vastgrijpt. Andere handvaten kunnen dat probleem idd oplossen, maar vooral uw stuur meer ontspannen vastnemen
17tim
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 22:10
Rijdt met: LTD Comp '06 & Cervélo SLT; by TS-Bikes

Bericht door 17tim »

Ik had dat ook...
Tot ik me eens deftige handschoentjes aanschafte met van die malse pols verstevigingskes. Nu heb ik er gene last meer van & het is nog handig als je jezelf eens onderuitremt op steentjes (geen steentjes in uw handen dus) :wink:
Gebruikersavatar
FCB is the best
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 17:24
Rijdt met: Massi Z-8

Bericht door FCB is the best »

Zal waarschijnlijk liggen aan hoe je je stuur vastneemt,
als je handen een hoek boven de 60 graden of daaromtrent maken met je armen zal je tintelingen in je vingers en handen krijgen, omdat die niet meer genoeg bloed krijgen.
Meestal is dit op te lossen door verandering van fietspositie.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

idd , zoals 'FCB is the best' zegt , kijk alles goed na ivm zitpositie ..en plaats je remgrepen etc ook op de juiste manier ..
als dat in orde is de handvatjes etc idd , goede handschoenen zijn idd echt belangrijk !die van mij zijn niet zo dik, maar de padding is perfect geplaatst :)Kenny kan ook wel een punt hebben , kweet nu niet hoeveel ervaring je hebt , maar de meesten grijpen hun stuur in het begin te vast aan ..
Julian
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 08 jun 2006 09:46
Rijdt met: Storck Adrenalin Carbon

Bericht door Julian »

Gewoon eens een setje ergons proberen, heb er een tijd last van gehad, nu geen problemen meer. Niet de mooiste oplossing, maar wel de beste.

Heb zelf de R2M zeer tevreden over.
Plaats reactie