Het vrekkenhoekje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Der zijn er ook die werken, heb bij mijn meter eens mijn band opgpompt, nieuwe binnenband, fast fred 2.0, in ik denk een halve minuut op 5 bar.
En ik kan me niet voorstellen dat ze daar veel geld voor gegeven heeft :wink:
alpha
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 jan 2004 19:13
Rijdt met: trek 4300

Bericht door alpha »

onze noorder geburen hebben deze topic ook gevonden en hebben ze op hun site gezet met de nodige commentaar...maar dat wisten jullie waarschijnlijk al ..of niet :oops:
greetzz
bike ze
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

alpha schreef:onze noorder geburen hebben deze topic ook gevonden en hebben ze op hun site gezet met de nodige commentaar...maar dat wisten jullie waarschijnlijk al ..of niet :oops:
greetzz
bike ze
Is toch leujk!? :lol:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Ik heb dit al eens gepost in een andere topic maar kwestie van alles wat te centraliseren in dit vrekkenhoekje :

Ik gebruik Teflon-spray om mijn ketting te smeren. Alleen sproei je zoveel verloren.
Daarom volg ik nu met een plastic kommetje onder de ketting mijn spuitbus zodat ik alles wat verloren gespoten wordt weer opvang.
Deze olie giet ik in een ouwe glazen bokaal waar vroeger rode kolen van Hak in waren (mag eventueel ook van appelmoes zijn :wink: ).
De olie die ik zo recupereer gebruik ik nu om mijn ketting te druppelen met een flesje waar vroeger naaimachine-olie in was : 1 druppel per schakelrol. Je bent er wel even mee bezig maar beter en goedkoper kan je ketting niet gesmeerd zijn.

Voorlopig gebruik ik de teflonspray alleen nog voor de bewegende onderdelen van derailleurs, remmen, pedalen enz.


Voor het plastic kommetje (4cm diep) hierboven heb ik de bodem van een bus van 5L gedemineraliseerd water met een breekmes afgesneden.

Recyclage noemen ze dat.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

jerommeken schreef:
nothing 's impossible schreef:Voor 10 € of minder koopt ge zo'n klein draagbaar compresseurke op 12 volt, met een klein batterijke erin en een transvo voor het net.
Kijk eens in den blokker of zo.

Om autobanden en rubberboten op te blazen zijn die spullen meestal ontoerijkend (oververhitting) maar fietsbanden lukken perfect.
Sorry maar da is brol. Ik heb er zo eentje liggen en dat werkt dus zo traag dat ge dat na 2 minuten afkoppelt en uw voetpomp bovenhaalt.
Heb ik ook al ondervonden. Indien je daar een auto-band mee moet oppompen duurt dat zo'n 10 minuten.
Voor de fiets ben je veel sneller met een gewonen voetpomp (voor de auto natuurlijk ook, al kost dat dan wat meer moeite :wink: )
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

jerommeken schreef:Ik heb dit al eens gepost in een andere topic maar kwestie van alles wat te centraliseren in dit vrekkenhoekje :

Ik gebruik Teflon-spray om mijn ketting te smeren. Alleen sproei je zoveel verloren. ....
Zeer goeie tip. Thx.
Gebruikersavatar
Benjy
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 15:56
Rijdt met: Scott Scale 40

Bericht door Benjy »

Tip voor een langere levensduur van de kabels.
Smeer de kabel goed in met vet voor je deze in een kabeltubing steekt.
Plaats reactie