Het vrekkenhoekje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

en als ge is wat kracht moet zetten om de wielen eruit te krijgen dan kan de wasdraad is breken, mijn haken zijn daar ook niet sterk genoeg voor, voor de rest wel maar niet voor wielen te demonteren, in dat geval bike altijd ondersteboven.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

@ Van Cot

Ik weet niet hoe gij uw wiel uit uw frame slaat????

Om een wiel los te maken:
1 remmen losmaken (igv velgremmen).
2 QR losmaken (ver genoeg bij uitvalnaaf)
3 Wiel valt bijna vanzelf uit frame.

Verder, als ge echt hard aan iets moet sleuren (trappers, trapas....) dan hebt ge al een heel stabiele bikestand nodig, anders zet ge uw fiets beter even op de grond.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

iki laat mijn remmen meestal zitten en laat mijn band plat, in dat geval moet je de band wat bij elkaardrukken en zo eruit vringen. eenmaal de remmen voorbij gaat het vanzelf.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

je moet die remmen toch gewoon loskoppelen en niet afhalen... iedere keer banden aflaten en terug oppompen is toch wa te veel werk naar mijn goesting.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

wat dacht je van een compressor, je steekt die in voordat je begint met het werk, en tegen dat je je band moet opompen is die klaar. Bovendien moet die soms bij een kuisbeurt toch opstaan van ik geraak niet met mijn tandenborstel aan sommige onderdelen van het crankstel.

Bovedien lukt dat met mijn banden niet, een te grote rand aan de zijkant (die voor veel grip zorgt) en dus aan de blokjes blijft hangen, de blokjes moeten er effectief af om de band eruit te krijgen, en dan lijkt de band aflaten en oppompen mij toch makkelijker en tijdsbesparend.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Dat is echt wel niet de bedeoling dat uw blokskes er af moetten!! Gewoon open( de remmen) en dan snelspanner los en dan komt elk wiel eruit! Tenzij je mss met 2.5 bande rijd van WTA wolfstein ofzo iest, dan kan ik het begrijpen, maar anders???
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

ja, maar dan nog. Een kleine tik en die moet er dan ook uitspringen....
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

van zodra de band voorbij de blokjes is gaat het vanzelf, en ik rij met 1.95, maar een band komt altijd over de velg, toch met de noppen bij een modderband en aangezien de rem vlakbij de velg staat zit deze in de weg.
Gebruikersavatar
jef
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: Exodus Rock 03 LX XT / Cannondale jekyll 1000 XT

Bericht door jef »

Vps schreef:-Met wat koord, eventueel 3 goedkope katrolletjes en 2 kielbouten met een oog kan je een constructie maken om je bike snel en op willekeurige hoogte hangen.
In de brico, ze noemen het een fietsenlift. 7,5 € met vier katrollen, en mooi geplastificeerde haken.
Gevonden terwijl ik aparte delen bijeen aan't zoeken was voor zo'n lift.
Zat aan stukken al over de 14 €
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Ik las onlangs iets over het reviseren en hergebruiken van versleten tandwieltjes...
Ik ga het niet proberen, maar voor wie geïnteresseerd is :
http://home.planet.nl/~leon.poels/leons ... nsjes.html

Groeten,

Koen
Plaats reactie