put

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

put

Bericht door van_hoof »

ik was vandaag aant rijden door een bos in de buurt en ineens was er zo'n vrij diepe korte put, +- 0.5 meter diep en 1m lang, hoe neem je die nu het beste, want ik had steeds dat mijn voorvork neug indrukte waardoor al mijn snelheid weg was dan weg met als gevolg dat ik net niet boven geraakt of mocht uitklikken en voetje aan de grond zetten :cry:
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

een V put ??
met modder ??

ik trek mijn voorwiel naar omhoog om zo met mijn achterwiel erin te vallen ! denk ik :-)
Gebruikersavatar
Tokke
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 17:25
Rijdt met: C'Dale Taurine Team 2008

Bericht door Tokke »

Er naast rijden? :roll: :wink:
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

v put maar eerder een greppel dus naast rijden was geen optie en was ietsje te diep om achterwiel alleen in te gaan denkik
manuel
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 19:31
Rijdt met: Gary Fisher Ziggurat

Bericht door manuel »

Met wat snelheid kun je een put van 1m lang toch gerust bunnyhoppen? anders zou ik u aanraden om op de pedalen te gaan staan en de bike rustig door de put te laten gaan door uw armen en benen als een soort vering te gebruien (niet als een bloemzak op uw zadel blijven zitten dus).
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

Bericht door kogelvis »

manuel schreef:Met wat snelheid kun je een put van 1m lang toch gerust bunnyhoppen? anders zou ik u aanraden om op de pedalen te gaan staan en de bike rustig door de put te laten gaan door uw armen en benen als een soort vering te gebruien (niet als een bloemzak op uw zadel blijven zitten dus).
Inderdaad een bunnyhop erover of voorwiel in de put duwen dan vlug achteruit leunen en voorwiel er terug uit heffen. De rest volgt vanzelf.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

kogelvis schreef:
manuel schreef:Met wat snelheid kun je een put van 1m lang toch gerust bunnyhoppen? anders zou ik u aanraden om op de pedalen te gaan staan en de bike rustig door de put te laten gaan door uw armen en benen als een soort vering te gebruien (niet als een bloemzak op uw zadel blijven zitten dus).
Inderdaad een bunnyhop erover of voorwiel in de put duwen dan vlug achteruit leunen en voorwiel er terug uit heffen. De rest volgt vanzelf.
niet iedereen beheerst de techniek om die bunnyhop te doen #-o
manuel
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 19:31
Rijdt met: Gary Fisher Ziggurat

Bericht door manuel »

b-mtber schreef:
kogelvis schreef:
manuel schreef:Met wat snelheid kun je een put van 1m lang toch gerust bunnyhoppen? anders zou ik u aanraden om op de pedalen te gaan staan en de bike rustig door de put te laten gaan door uw armen en benen als een soort vering te gebruien (niet als een bloemzak op uw zadel blijven zitten dus).
Inderdaad een bunnyhop erover of voorwiel in de put duwen dan vlug achteruit leunen en voorwiel er terug uit heffen. De rest volgt vanzelf.
niet iedereen beheerst de techniek om die bunnyhop te doen #-o
oefenen, oefenen en nog eens oefenen (ge hoort mij trouwens niet beweren dat ik soms ook niet eens spectaculair tegen de vlakte ga). Gewoon over een put springen is trouwens niet zo moeilijk omdat ge niet veel hoogte moet halen, een boomstammetje vlot nemen is veel moeilijker.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

dat is waar het enigste dat je kan doen is oefenen :wink:
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

ja ma was midden in bos ( 4*4 spoor aant volgen en dus veel te weinig snelheid om put te bunnyhoppen, btw boomstammetjes beginnen te lukken +- 15 cm hoog ofzo lukt wel (alle meestal toch) mer kzijn nog nie lang bezig maar met klikpedalen is da wa veel simpeler als ge gewone platforms :lol:
Plaats reactie