Maximum daalsnelheid ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
cvvracing
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 04 mar 2005 19:37
Rijdt met: Scott Spark SL, Top fuel SSL, Specialized venge

Bericht door cvvracing »

Vandaag met de koersvlo nog eens 85 geweest (vlakke weg) achter nen camion. En de leut van al dezen zoog zo goed aan dak derachter moest remmen :lol: . Tegen sommige andere camions die zuigen geen kl*ten aan :cry:

En voor de rest vorig jaar aan de ventoux paar keer boven de 100 geweest afaling naar Malaucene. Saaie afdaling maar langs Bedoin daarintegendas een pakske funner kunde maar max 90 gaan maar zalige bochten voor in te hangen buiten die twee 180 graden bochten langs Bedoin hebde der uwen rem niet nodig.

Maar naar beneden rijden is een kleine kunst gewoon wat lef en ervaring
Ik rijd der veel liever naar boven
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Paar jaar geleden 84 met de scouts in Herbeumont, collega heeft er beneden zijn velg kapotgeremd (met van de eerste HS33).
Was best freaky toen er beneden twee kasseistroken van 10 meter lagen (en ik had mijn handen niet aan mijn stuur :oops: ) .. roekeloze kinderjaren he.. gelukkig bestond de vering al :-D
Laatst gewijzigd door Hubertje op vr 17 mar 2006 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

martini schreef:op de afdaling vande kluisberg graakt ge ook makkelijk aan 60/uur
inderdaad, ik haalde dit weekend 60,3 km/h zonder echte inspanningen te moeten doen... :lol:
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Mijn topsnelheid zal nie meer zijn dan 56. Heb al veel geprobeerd om da te verbeteren, maar mijn grootste verzet was te klein en mijn beentjes konden nie rapper. Met mijn nieuw machien heb ik nog nie zo gescheurd, dus we zien wel.
Het schijnt dat we de kluisberg nog eens zijn afgedaald aan 68, maar we reden in een bende van 14, betrekkelijk ver uit elkaar om geen stoten tegen te komen en de enige met km teller was 2 min. na mij pas beginnen afdalen. Twas ook me ne gewone stadsfiets.
bicky
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 06 jan 2005 12:21
Rijdt met: Trek Paragon, Santa Cruz Heckler
Contacteer:

Bericht door bicky »

bij mij 87 km/u in de ardennen. en da was wel plezant!
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

met de mountainbike nog nooit meer dan 60 gehaald. Dat was de afdaling van de Monteberg.
Op het vlakke max. 46 uitgehaald maar kon dat niet lang uithouden. Te klein verzet en moest te rap peddelen.
Met de koersfiets iets van een 75km/u dat was op de Mont Ventu (omgeving Wissant).
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

bij mij dachtek dat da ergens rond de 73 is ...

in la roche, tssn de bomen, felle afdaling..wel chance dat mijne velo dubbel geveerd is :-D vandejaar moet da toch nog meer worden, want hij is geupgrade :-D
Gebruikersavatar
Firefly
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 dec 2004 23:08
Rijdt met: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Bericht door Firefly »

Ruim 80km/u op bochtige asfaltbaan in Oostenrijk, ben volgens mij ooit nog een pak sneller geweest (gevoelsmatig) in Italië maar had mijn teller er niet opstaan :-?
En een 72km/u als ik me goed herinner op een breed grindpad door 't bos, ook in Oostenrijk, onderweg 2 barelen tegengekomen en was een pad vol bochten en haarspeldbochten, en dikwijls een recht stuk van een paar 100m, zwaar driftend en onderstuurd door de bochten en ne keer of 5 bijna zwaar verongelukt (naast het pad in een grasstrookske van 20cm breed en daarnaast wel heu, heel diep naar beneden) maar ja, daar denkt ge nu eenmaal ni over na als ge op de fiets zit.

We waren daar me de club, ikke me ne maat kop getrokken aan het begin van de afdaling, was ne flauwe rechtse bocht met 2 lichte bulten in waarover wij "jumpten", we waren allebei technisch best wel goe al zeg ik het zelf. Was er nen andere van de club, jongen van 14jaar ofzo, probeerde ons te volgen, reed nog maar een half jaar ofzo en op die jumps zwaar op zijn kl*ten gegaan, stak een paar meter ernaast tussen de rotsen en de boskes naast de beek, een geluk voor hem dat er daar nog zo gene diepe ravijn was... wel kicke 8) maar soms eigenlijk toch wel onverantwoord [-X
ViperBiker
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 15:30
Rijdt met: Viper TR 3.0 FSA '04

Bericht door ViperBiker »

Onlangs nog een snelheid van 57 km/u gehaald, het leek een mooie weg, maar opeens kwam er zo'n slecht stuk wegdek naar me toe, ik zag nie goed door de tranen in men ogen :-? Is toch wel een kick: mountainbike recht proberen te houden bij zo'n snelheid, met een koersfiets zou ik tege de grond gesmakt zijn.

Topsnelheid is nog steeds 61 km/u, in de Alpen. Die haarspeldbochten zijn heerlijk maar daar worden u remblokjes weliswaar gekookt...
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

Mijn max daalsnelheid op de weg met de mtb => 46 km/h ('t was dan nog redelijk steil naar beneden & 't was ne zeer brede weg) :oops: :oops: :oops:

:off: :-$ Die Max speed is allemaal goed en wel, maar er bestaat ook zoiets als de 'maximale average speed offroad' ? Bij mij is da ook nie al te fameus, ik dacht 25.3 km/h na ne zeer vlakken TT :roll:
Plaats reactie