tips om diefstal te vermijden

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

tips om diefstal te vermijden

Bericht door cyclon »

n.a.v. de diefstal in hartje Gent en in klaarlichte dag van mijn gesloten flanders citybike (doorgeknipt slot):

- laat je fiets geen ene minuut onbewaakt achter als hij niet gesloten is, dat gaat 10 of 20 keer goed aflopen, maar de 30ste keer is het prijs
- gebruik een abus.de slot of een cyclops extreme of mammoet, géén geplastificeerd spiraalslot met gebundelde ijzerdraad, dat werkt tegen gelegenheidsdieven maar niet tegen georganiseerde cyclo-criminelen, het moet gaan om zeer zware, geharde stalen kettingen met een pal-sluiting of om een deftig U-slot

- als ie in Gent gestolen is, ga dan de zondagvoormiddag naar de 2de hands markt aan het belgacom gebouw dichtbij het centrum (8-12am), veel kans dat je hem daar te koop ziet aangeboden staan (de persoon in kwestie is zeer goed bekend bij de politie maar wordt om onbekende redenen niet vervolgd door het parket), de duurste modellen worden naar Turkije getransporteerd

- gravering is relatief: is makkelijk uit te wissen of op te vullen met silicone
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door JanMan »

cyclon schreef:(de persoon in kwestie is zeer goed bekend bij de politie maar wordt om onbekende redenen niet vervolgd door het parket), de duurste modellen worden naar Turkije getransporteerd
Heb je de jouwe teruggevonden dan ? De politie is toch ook niet altijd u beste vriend.

Ik vraag me wel af wat Turken met ne fiets van 3000€ kunnen doen #-o
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door Maorten »

cyclon schreef: - gravering is relatief: is makkelijk uit te wissen of op te vullen met silicone
btw: kben zo niet voor da graveren, want als ge uwe kader ter hoogte van da ingraveren breekt, peis da ge dan kunt fluiten naar uw kadergarantie, niet dat da veel voorkomt, maar ge weet nooit en dan hebde der ook ni veel aan hee
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door crosserke »

JanMan schreef:
cyclon schreef:(de persoon in kwestie is zeer goed bekend bij de politie maar wordt om onbekende redenen niet vervolgd door het parket), de duurste modellen worden naar Turkije getransporteerd
Heb je de jouwe teruggevonden dan ? De politie is toch ook niet altijd u beste vriend.

Ik vraag me wel af wat Turken met ne fiets van 3000€ kunnen doen #-o
Ik denk dat het hoog tijd is dat ge eens naar Turkije gaat om dan vast te stellen dat het volk daar even modern en Westers (soms zelfs moderner)is dan de gemiddelde Belg. Maar ja, je kan er ook niet aan doen dat er veel van die gasten hier in België het imago van hun land komen verkloten. :wink:
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door cyclon »

JanMan schreef:
cyclon schreef:(de persoon in kwestie is zeer goed bekend bij de politie maar wordt om onbekende redenen niet vervolgd door het parket), de duurste modellen worden naar Turkije getransporteerd
Heb je de jouwe teruggevonden dan ? De politie is toch ook niet altijd u beste vriend.

Ik vraag me wel af wat Turken met ne fiets van 3000€ kunnen doen #-o
ik ga zondag eens kijken op die 2de hands markt, veel kans dat hij daar te koop staat

de politie lijkt me niet al teveel moeite te doen, maar hoe zou jij zijn: als ze hem al oppakken, dan wordt hij niet vervolgd

toeval of niet, maar na de tt van Poperinge zag ik 2 gasten van buitenlandse (en ik denk Turkse) origine die me héél vreemde eenden in de bijt leken te zijn, ze hielden alles in de gaten en ik dacht: dat zijn géén mountainbikers
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door JanMan »

cyclon schreef: ik ga zondag eens kijken op die 2de hands markt, veel kans dat hij daar te koop staat

de politie lijkt me niet al teveel moeite te doen, maar hoe zou jij zijn: als ze hem al oppakken, dan wordt hij niet vervolgd

toeval of niet, maar na de tt van Poperinge zag ik 2 gasten van buitenlandse (en ik denk Turkse) origine die me héél vreemde eenden in de bijt leken te zijn, ze hielden alles in de gaten en ik dacht: dat zijn géén mountainbikers
Fiets graveren heeft ook niks nut. Is zo weggedaan die nummer, als die graveerders u frame al niet verknoeien want mijne scandium is toch wel heeeel dun 8)

Ne goeie tip als ge zonder slot weg bent en ge stopt aan een terraske : Je komt aangereden en je schakelt naar je groot blad vooraan en je grootste kransje. Je stopt en zet je fiets ergens tegen en schakelt dan helemaal terug zonder aan de pedalen te komen. Als er dan iemand wegrijdt hoort ge nen hoop lawaai. Je kan ook nog steeds je snelspanners loszetten, dat zal die bandieten leren =D>
Laatst gewijzigd door JanMan op vr 26 aug 2005 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door Sjoerie »

JanMan schreef:
cyclon schreef: ik ga zondag eens kijken op die 2de hands markt, veel kans dat hij daar te koop staat

de politie lijkt me niet al teveel moeite te doen, maar hoe zou jij zijn: als ze hem al oppakken, dan wordt hij niet vervolgd

toeval of niet, maar na de tt van Poperinge zag ik 2 gasten van buitenlandse (en ik denk Turkse) origine die me héél vreemde eenden in de bijt leken te zijn, ze hielden alles in de gaten en ik dacht: dat zijn géén mountainbikers
Je kan ook nog steeds je snelspanners loszetten, dat zal die bandieten leren =D>
Die lijkt me leuk... ga eens doen ... en dan om de hoek met den mtb van men pa klaar staan om er achter te gaan :bounce:
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

allochtoon of autochtoon gespuis, het doet er niet toe, feit is dat velen sloten gebruiken die enkel bescherming bieden tegen gelegenheidsdieven (zoals ik tot mijn scha ondervonden heb), het komt er eigenlijk op neer dat je beter een slot koopt in een motorwinkel dan in een fietswinkel, als je fiets regelmatig langer dan een paar minuten ergens
onbeschermd staat (het doet er niet toe waar)

Een goed slot kost minstens 60 euro:

http://www.bicyclesource.com/bike/theft ... lock.shtml

http://www.rei.com/online/store/LearnSh ... wlockf.jsp
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik heb mijn mountainbike nog nooit ergens onbewaakt achtergelaten, heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt. En als ik dan toch ergens naar toe ga met de fiets, dan pak ik mijn oud rammelijzer, die is nog geen 25 euro waard.
Gebruikersavatar
Montenbaaik
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 23:15
Rijdt met: trek 4500 model 2009
Contacteer:

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door Montenbaaik »

JanMan schreef:
cyclon schreef:(

Ik vraag me wel af wat Turken met ne fiets van 3000€ kunnen doen #-o
ze doen er triathlons mee..
Plaats reactie