tips om diefstal te vermijden

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

scelter schreef:Ik heb mijn mountainbike nog nooit ergens onbewaakt achtergelaten, heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt. En als ik dan toch ergens naar toe ga met de fiets, dan pak ik mijn oud rammelijzer, die is nog geen 25 euro waard.
dat is mijn precies mijn punt: met zo'n rammelijzer is de kans vrij groot dat je vroeg of laat prijs hebt
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

cyclon schreef:
scelter schreef:Ik heb mijn mountainbike nog nooit ergens onbewaakt achtergelaten, heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt. En als ik dan toch ergens naar toe ga met de fiets, dan pak ik mijn oud rammelijzer, die is nog geen 25 euro waard.
dat is mijn precies mijn punt: met zo'n rammelijzer is de kans vrij groot dat je vroeg of laat prijs hebt
Met dat oud rammelijzer, bedoel ik een oude fiets mee :)
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

scelter schreef:
cyclon schreef:
scelter schreef:Ik heb mijn mountainbike nog nooit ergens onbewaakt achtergelaten, heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt. En als ik dan toch ergens naar toe ga met de fiets, dan pak ik mijn oud rammelijzer, die is nog geen 25 euro waard.
dat is mijn precies mijn punt: met zo'n rammelijzer is de kans vrij groot dat je vroeg of laat prijs hebt
Met dat oud rammelijzer, bedoel ik een oude fiets mee :)
tja, en als je die dan nog eens naast een citybike van een of andere snuggerd zet met een slot op van 25 euro, dan ben je helemaal safe :P
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Ik verlies mijn bike ook nooit uit het zicht.Als ik met de wagen naar een tt rij vertrek ik zowiezo vroeg, dan kun je al dicht bij inschrijving parkeren.Fiets leg ik in de auto(deuren op slot,alarm aan)en haal ik er pas uit na inschrijving.
Op den aprés neem ik fiets mee en plaats hem altijd in het zicht of ik leg hem na bike-wash al direct terug in de koffer.
Als het auto-alarm(reageert bij mij op openen deuren en/of glasbreuk)
aanstaat kunnen ze toch niet zo maar een ruit inkloppen en met je bike gaan lopen?
Wel spijtig dat je zo voorzichtig moet zijn,ben al een paar keer direct na een rit vertrokken (genen aprés dus) #-o omdat ik geen veilige "parkeerplaats" vond voor de fiets,wel telkens als ik met bike naar tt in mijn regio reed want je kan niet overal je fiets mee naar binnen nemen.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Ik ga int vervolg men ketting eraf hale :drunk:
Gebruikersavatar
speedfreak
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: za 30 jul 2005 19:20
Rijdt met: cannondale caad5 team marta sl

Bericht door speedfreak »

Omdat ik nogal dikwijls alleen rij laat ik mijn fiets altijd in de auto liggen tot na de inschrijving, soms moet je dan wel eens ver wandelen maar dat toch liever, eigenlijk zouden een fietsbewaking moeten verplichten.
Gebruikersavatar
GFTbiker
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 jul 2005 13:40
Rijdt met: Gary Fisher Tassajara
Contacteer:

Bericht door GFTbiker »

Iemand soms ervaring met de "beast"- of "mastiff"-sloten van het merk "onguard"? Ze zien er van hele goede kwaliteit uit !

Onguard "BEAST" : http://www.onguardlock.com/beastchain.html
Onguard "MASTIFF" : http://www.onguardlock.com/chains.html
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: tips om diefstal te vermijden

Bericht door »

JanMan schreef: Ik vraag me wel af wat Turken met ne fiets van 3000€ kunnen doen #-o
Atlas-gebergte al eens gezien ??
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Bericht door Stijn »

Ligt dat niet in Marokko? #-o
Aragon
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 08 nov 2003 00:48
Rijdt met: Cube LTD3

Bericht door Aragon »

Voor een moto bestaat er een slot dat je op je schijfrem kan zetten. Bestaat er zoiets niet voor op een schijfrem van een MTB ? Kan je ook gemakkelijk wegsteken.

Ze kunnen de fiets dan nog altijd op hun schouders wegdragen, maar ermee wegrijden zal moeilijker zijn.
Plaats reactie