uitklikken saint pedalen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

uitklikken saint pedalen

Bericht door Crowns »

Beste leden,

Ik rij met saint platform pedalen (spd), sinds kort icm five ten Kestrel pro.

Nu heb ik al een paar x gefietst maar geraak amper uit de pedalen met deze schoenen. Enkel met gestrekt been en serieus overdreven draaien.

Met mijn vorige schoenen had ik hier helemaal geen problemen mee.

Intussen heb ik de oude plaatjes op de nieuwe schoenen gemonteerd en de pedalen staan zo ver als mogelijk los. Maar nog steeds is er amper uit te geraken.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Ik dacht zelf aan spacers tussen de plaatjes en de schoen te zetten, misschien dat dat al makkelijker gaat.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: uitklikken saint pedalen

Bericht door KrisMaes76 »

Ik rij al een jaar of 2 met die saints, in combo met 5-10 hellcats, heb meestal geen probleem om uit te klikken, welk type plaatjes heb je op je schoenen gezet? de 51 of de 56?

Ik rij met een 51 links en een 56 rechts, om 1 of andere reden is dat de enige setup die werkt bij mij om er niet te veel ongewild uit te vliegen
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: uitklikken saint pedalen

Bericht door TaurineR »

Plaatjes, contaktpunten invetten...
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: uitklikken saint pedalen

Bericht door Crowns »

gaat om een 51. Wist eigenlijk niet dat er verschil was tussen plaatjes.

In ieder geval is het nu pas met deze schoenen dat ik er problemen mee heb, dus vermoed niet dat het aan de plaatjes zelf ligt.

Heb eerder het gevoel dat de schoen te strak op de pedaal zit en daardoor moeilijk weg draait.

Hebben jullie die pinnetjes op de pedalen gemonteerd?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: uitklikken saint pedalen

Bericht door KrisMaes76 »

Ik heb de pinnetje er op staan, bij sommige afdalingen ben ik liever niet ingeklikt of geraak ik niet meer op tijd ingeklikt en met die pinnetjes sta ik dan toch nog redelijk stabiel op dat pedaal
Plaats reactie