Tubles rijden.

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Tubles rijden.

Bericht door kevx »

ivan10 schreef:Hallo,wanneer weet je dat je de sealent moet bijvullen?Volgens de beschrijving tussen 2 á 7 maanden. Sealent van no tubes.En hoe doe je dat?Via het ventiel met een spuit?

Ik doe om de 2 maand ong mijn banden een stukje los vd velg om te zien of er nog genoeg sealant aanwezig is en vul bij wanneer nodig.
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Re: Tubles rijden.

Bericht door Litevilleke »

Ik las vorige week in een duits tijdschrift dat het toevoegen van fijne glasvezelsnippers aan de latexmelk, zeer goede testresultaten gaf bij het dichten van grotere gaatjes en sneetjes in de buitenband.

Heeft er al iemand ervaring hiermee ?

Groeten
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubles rijden.

Bericht door madskatingcow »

Ik heb het al toegepast, werkt inderdaad goed. Maar verstopt wel makkelijk je ventiel.

Als je interesse hebt om het is te proberen, ik heb nog een groot deel van de verpakking over. Zat genoeg in voor 20 jaar tubeless te rijden.
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Re: Tubles rijden.

Bericht door Litevilleke »

Ik heb nog een glasvezelmat liggen, als ik deze fijn knip met een schaar is dat waarschijnlijk goed ? Of kan je dat ook kant en klaar kopen ?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubles rijden.

Bericht door madskatingcow »

Neen, zelf snipperen. Let wel : zonder handschoenen aan prikt het in je vingers en handen...
Plaats reactie