Tubles rijden.

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubles rijden.

Bericht door Wacky-S »

Volgens mij is er zelfs geen verschil tussen een tubeless en binnenbandventiel (het ventiel zelf dan)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubles rijden.

Bericht door Wacky-S »

dubbele post...
Laatst gewijzigd door Wacky-S op do 17 aug 2017 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Tubles rijden.

Bericht door janssis werner »

Kan dit ook aan het product zelf liggen. Heb kafelata of zoiets gebruikt van bij mijne fietsenwinkel. Welke zijn volgens jullie de betere en de gemakkelijkste voor te gebruiken en te onderhouden zonder veel gepruts. Ga het toch eens moeten testen.

Grtjs en al bedankt.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

Wacky-S schreef:Volgens mij is er zelfs geen verschil tussen een tubeless en binnenbandventiel (het ventiel zelf dan)
In welk opzicht?
Ik heb met binnenbanden en tubeless een prestaventiel. Dat van de binnenband kan ik het binnenwerk niet eruit halen. De ventielen die ik bij tubeless gebruik wel omdat wanneer het binnenwerk eruit is, men de latex erin kan spuiten.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

janssis werner schreef:Kan dit ook aan het product zelf liggen. Heb kafelata of zoiets gebruikt van bij mijne fietsenwinkel. Welke zijn volgens jullie de betere en de gemakkelijkste voor te gebruiken en te onderhouden zonder veel gepruts. Ga het toch eens moeten testen.

Grtjs en al bedankt.
Laatst heb ik nog gereageerd op een tubeless topic daarover.
Ik had eerst Schwalbe Blue Doc en die is vrij dun en denk dat ze er mij verkocht hadden die overtijd was. Bij het kleinste gaatje spoor het er gewoon uit. Nu heb ik Orange Seal en die is dikker en werkt perfect.

Vooral handen af houden van Schwalbe en NoSeal.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Tubles rijden.

Bericht door janssis werner »

Bij de het gewone ventiel kan ik de binnenkant er wel uitdraaien. Alleen zijn deze banden duurder en moet je altijd nog eens vast draaien voor gebruik. Anders komt dat soms mee als je het dopje afdraait. Dat valt dan dik tegen.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubles rijden.

Bericht door Wacky-S »

Zelfde hier, hangt af van het merk en model. Vooral bij de racer al een paar keer de kern eruit gedraaid met het dopje los te draaien...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubles rijden.

Bericht door madskatingcow »

janssis werner schreef:Kan dit ook aan het product zelf liggen. Heb kafelata of zoiets gebruikt van bij mijne fietsenwinkel. Welke zijn volgens jullie de betere en de gemakkelijkste voor te gebruiken en te onderhouden zonder veel gepruts. Ga het toch eens moeten testen.
Grtjs en al bedankt.
Caffelatex - is een prima product, een van de beste.
xt'ke
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:51
Rijdt met: cannondale scalpel si 5

Re: Tubles rijden.

Bericht door xt'ke »

Iemand ervaring met dit middel?
https://nl.decathlon.be/preventievloeis ... 89027.html

Even goed als notubes?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

Na mijn miserie met de Schwalbe Blue Doc, zou ik zelf geen product uit de Decathlon gebruiken. Maar daarmee weten we niet of het goed of slecht is.
Plaats reactie