Tubles rijden.

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Tubles rijden.

Bericht door janssis werner »

Hallo. Ik rij wel nog niet tubles maar heb wel al latex in mijn binnenbanden gedaan. Maar nu als ik ze platter of harder zet naar gelang welk parcour of ondergrond. Dan komt er altijd wat product uit het ventiel met als gevolg dat het verstopt geraakt. Is dit ook zo met volledig tubles te rijden of zijn deze ventielen daar beter voor gemaakt. De banden die nu op liggen zijn nog nagelnieuw maar ben er wel verschillende keren mee lek gereden. Kan dat dan nog om ze lucht dicht te krijgen.

Grtjs Werner.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubles rijden.

Bericht door Wacky-S »

Dat heb je ook met volledige tubeless banden. Je kan dit tot een minimum beperken door je wiel zo te draaien dat het ventiel op 2 of 10 uur staat, even te wachten en dan langzaam wat druk af te laten.
Ik heb een setje liggen met tubeless ventielen waarvan de kern verwijderd kan worden en een ander (Rovals) waarvan dit niet kan. (Je kan ook zelf tubeless ventielen maken door een ventiel uit een oude binnenband te knippen :wink: )

Je kan je banden normaal altijd nog tubeless leggen, zal de eerste keer iets misschien iets langer duren, maar de sealant zal de gaatjes normaal wel dichten.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

Wist ni da ze da ook in binnenbanden staken.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tubles rijden.

Bericht door Mister No Chaïn »

Free_ltd schreef:Wist ni da ze da ook in binnenbanden staken.
1 iemand, laten we het daar bij houden :wink:
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Tubles rijden.

Bericht door janssis werner »

Nee twee denk ik. Mijn broer heeft dat eens gedaan en was er tevreden over ik niet. Je kunt dit ook zo in de handel kopen alleen zijn deze dubbel zo zwaar. Voor mij werkt het niet ,omdat mijn product de gaatjes niet dicht krijgt omdat de binnenband niet dik genoeg is. Voor ik tubles ga rijden wou ik dat eens weten over die ventielen en vond dat wel vervelend.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Tubles rijden.

Bericht door Wacky-S »

Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik die ventielen ooit heb moeten proper maken of dat ze verstop geraakt waren.
Misschien doordat ik regelmatig de compressor gebruik om ze terug bij te pompen :-k
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubles rijden.

Bericht door Dickie »

Heb toch ook al eens latex in een biba gedaan en ga het bij de stadsfiets van mijn vrouwke opnieuw doen.
Gerepareerde binnenband laat nog steeds een klein beetje lucht los, rustineke niet perfect verkleefd imo.
Mits een beetje latex erin was dat euvel vroeger opgelost:
Al drie dus :wink:
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Tubles rijden.

Bericht door BertG »

Heel soms komt er wel wat latex mee uit het ventiel maar nog nooit verstopt geraakt, zijn wel Notubes ventielen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Tubles rijden.

Bericht door janssis werner »

Daarom ook de vraag . Er komt nog wel lucht uit de banden maar zeer langzaam. Heb thuis de ventielen liggen voor mijn wielen. Alleen nog nooit durven aan beginnen. Nu had ik dit eens geprobeerd bij de zoon zijne tot nu toe niet meer lek alleen dat bij de achterband waar het ventiel niet goed werkt. Ik ben wel al paar keer lek en zo dat alle vloeistoffen eruit zijn gelopen. Kan het zijn dat met de juiste ventiel je er minder last van hebt.

Grtjs.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubles rijden.

Bericht door Free_ltd »

janssis werner schreef:Daarom ook de vraag . Er komt nog wel lucht uit de banden maar zeer langzaam. Heb thuis de ventielen liggen voor mijn wielen. Alleen nog nooit durven aan beginnen. Nu had ik dit eens geprobeerd bij de zoon zijne tot nu toe niet meer lek alleen dat bij de achterband waar het ventiel niet goed werkt. Ik ben wel al paar keer lek en zo dat alle vloeistoffen eruit zijn gelopen. Kan het zijn dat met de juiste ventiel je er minder last van hebt.

Grtjs.
Alles moet ge eens gezien of gedaan hebben. Onder dat motto was ik er ook aan begonnen, want had er ook wat schrik van.
Toevallig bij de LBS stonden nog nieuwe setjes velgen voor de mijne met tubeless easy banden op. En hij had alles staan voor tubeless te leggen (Setje van schwalbe met vulpotje en tool om ventiel open te draaien. Dan nog 2 ventielen en dan ging ik wel zien wanneer ik het deed. Het kriebelde en dezelfde avond eraan begonnen. Op 30min had ik ze beide tubeless liggen.

Ik heb dan wel achteraf met lek rijden problemen gehad omdat die lates niet meer deugde. Nu met andere latex is het in orde.

Dus gewoon doen.
Plaats reactie