Ervaring Meetcentrum Bullen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

ik ben er dus op tij geraakt
zaterdag morgen in het midden van de nacht vertrokken (tegen 5u om daar om 7u te zijn)
wel de moeite waard en toch een direct merkbaar effect
ik heb mijn asfaltjanettenfiets ook meegenomen en onder handen genomen.
en die is zelfs nu voor mij bereidbaar, misschien ga ik er zelfs eens mee rijden
Verder bleek mijn mtb zadel 4 cm verkeerd te staan en de schoeplaatjes ook maar een klein beetje verkeerd.

Dus hoop doet leven en ik vond het zijn investering zeker waard,


Streets
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

Streets, gij zijt van Opwijk?
Daar is toch ook een meetcentrum? http://www.defietser.be/meet.htm Die meten met de systemen van Bikefitting.

Ervaring mee of al iets van gehoord?
Vergelijkbaar met Bullen?
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

jow bikers, ik bike sinds 5 weeken en amuzeer mij goed op de tourtochten. en heb (had) vrijwel nergens pijn. maar nu gisteren heb ik me wat geforseert. ik heb voor he eerst een tourtocht van 33Km gedaan en het resultaad is een pijnlijke rechtse knie. het vreemde is dat ik voorlopig nog zonder klik pedalen rij. dus voed kan in principe niet echt verkeert staan.

nu ben ik dus vanplan om binnen enkele weken klik pedalen te kopen. en overweeg ik ook om mij te laten opmeten. zodat alles direkt goed staat. en ook beter berg op kan rijden want ik heb ook snel verzuurde boven benen.


Greets Ief.
Gebruikersavatar
123 Bike Check
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 jun 2002 02:00

Bericht door 123 Bike Check »

En vraagske! (Mss een stoem vraagske)!


Moet ge met ne volledige fiets naar dhr. Bullen gaan voor een meeting?

Tzit zo:
Ik ga waarschijnlijk een fiets beginnen opbouwen, en dacht eraan om dan ook een meeting te gaan doen zodat we van in het begin de juiste houding hebben!

Ik zou nu eigenlijk willen vermijden dat ik na x-aantal maanden mijn fiets in elkaar heb, dan naar het meetcentrum te gaan en dan te horen krijgen dat ge een 170mm trapstel nodig hebt ipov 175 of dat ge een langer/korter stuurpen moet plaatsen... e.d.

Heeft iemand hier ervaring in? Kan ik naar daar gaan met enkel de kader bijvoorbeeld? Zodat ik dan weet van crankstel lengte, stuurpen,... Zodat ik dan van de eerste keer de juiste onderdelen koop!
Gast

Bericht door Gast »

Die vraag kun je Gerard mss het best zelf stellen. bel hem eens of mail er ff naartoe. meetcentrum Bullen
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

En vraagske! (Mss een stoem vraagske)!


Moet ge met ne volledige fiets naar dhr. Bullen gaan voor een meeting?

Tzit zo:
Ik ga waarschijnlijk een fiets beginnen opbouwen, en dacht eraan om dan ook een meeting te gaan doen zodat we van in het begin de juiste houding hebben!

Ik zou nu eigenlijk willen vermijden dat ik na x-aantal maanden mijn fiets in elkaar heb, dan naar het meetcentrum te gaan en dan te horen krijgen dat ge een 170mm trapstel nodig hebt ipov 175 of dat ge een langer/korter stuurpen moet plaatsen... e.d.

Heeft iemand hier ervaring in? Kan ik naar daar gaan met enkel de kader bijvoorbeeld? Zodat ik dan weet van crankstel lengte, stuurpen,... Zodat ik dan van de eerste keer de juiste onderdelen koop!
Helemaal geen stomme vraag denk ik, het kan een hoop geld uitsparen.
De profs worden ook eerst uitgemeten voor ze daar een fietske voor opbouwen.
Er zijn er genoeg die na verloop van tijd tot de ontdekking komen dat ze op een ''verkeerde'' fiets rijden.
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Je kan je gewoon laten opmeten, als hij de kader-grootte heeft, kan hij zeggen welke andere onderdelen je moet kopen.

Ik hoop wel dat het niet dringend is, want dit jaar zit hij vol denk ik :-)
Stekke Stechino
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2005 13:15

Bericht door Stekke Stechino »

Gisteren nog een afspraak gemaakt en mag langskomen op 20 december.
Verder had hij nog wat plaatsen vrij op 22-27-28-29-30 december.
Gebruikersavatar
tandwiel
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 17:00
Rijdt met: ridley

Bericht door tandwiel »

Ben van West Vlaanderen ik ben dus ook op zoek naar zo´n centrum of iemand die me op de juiste positie op m´n fiets kan zetten.
Omgeving Torhout ware perfect,kent er iemand iemand ?
Duat
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 17 nov 2005 18:55
Rijdt met: specialized

Bericht door Duat »

Klopt volledig, ben 3 weken geleden ook langs geweest, voel me veel beter op de bike, de pijnlijke onderrug was er nog een beetje de eerstvolgende trainingen (kwestie van aanpassing) maar vandaag in Poederlee was er maar weinig aan te merken. Mijn mtb stond dan ook helemaal verkeerd afgesteld. Vond het wel behoorlijk wat geld, maar een ganse rit met pijn rijden is veel erger.
een aanrader
Plaats reactie