Heb reeds enkele jaren deze S720i en bij horende PPP-software.
Toch recent nog vele tricks bijgeleerd dankzij het forum.
Het enige dat mij nog steeds niet lukt is mijn hoogtemeter calibreren. Let wel ik heb het over de correcte hoogte ingeven bij aanvang van een rit.
Je hebt wel een functie 'callibrate' (net zoals ge de afstand kan resetten) maar dan komt de hoogte steeds automatisch op 20 te staan, wat niet overeenstemt met de exacte hoogte.
hoogtemeter calibreren polar S720i
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Chucky
- Mountainbiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: za 19 jul 2003 01:40
- Rijdt met: Granville CMX Carbon, Ridley 29",Olympia CSL-X2 27.5"
Waarschijnlijk luchtdrukverschillen.
Hierover zijn er op het forum ook al topics denk ik.
Ge kunt misschien proberen een half uurtje voor ge vertrekt te fietsen uwe bike buiten te zetten met de polar erop.
Dan calibreren en net voor ge vertrekt opnieuw calibreren.
Bij mij heb ik toch al gemerkt dat het gaat.
don't shoot me if i'm wrong
Hierover zijn er op het forum ook al topics denk ik.
Ge kunt misschien proberen een half uurtje voor ge vertrekt te fietsen uwe bike buiten te zetten met de polar erop.
Dan calibreren en net voor ge vertrekt opnieuw calibreren.
Bij mij heb ik toch al gemerkt dat het gaat.
don't shoot me if i'm wrong
- Barny
- Mountainbiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
- Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916
Een barometrische (of luchtdruk) hoogtemeter moet je altijd voor gebruik ijken of kalibreren.
Bij het kalibreren ga je een gekende hoogte koppelen aan een luchtdruk.
De luchtdruk is hier de variabele spelbreker.
Als het goed weer is heb je meestal een hogere luchtdruk dan bij slecht weer.
Als je nu thuis bij vertrek je hoogtemeter kalibreert door de correcte hoogte in te geven (ipv die default waarde van 20meter) dan zit je goed.
Als tijdens de rit de luchtdruk varieert door een plotse weerverandering dan heb je onnauwkeurigheden in je meting. Zo kan bijvoorbeeld bij een toertocht een hoogteverschil krijgen tussen start en aankomst, terwijl deze zich op dezelfde plaats bevinden. deze meetfout is zuiver te wijten aan de luchtdrukvariatie tijdens de rit en ligt niet aan je Polar
Bij het kalibreren ga je een gekende hoogte koppelen aan een luchtdruk.
De luchtdruk is hier de variabele spelbreker.
Als het goed weer is heb je meestal een hogere luchtdruk dan bij slecht weer.
Als je nu thuis bij vertrek je hoogtemeter kalibreert door de correcte hoogte in te geven (ipv die default waarde van 20meter) dan zit je goed.
Als tijdens de rit de luchtdruk varieert door een plotse weerverandering dan heb je onnauwkeurigheden in je meting. Zo kan bijvoorbeeld bij een toertocht een hoogteverschil krijgen tussen start en aankomst, terwijl deze zich op dezelfde plaats bevinden. deze meetfout is zuiver te wijten aan de luchtdrukvariatie tijdens de rit en ligt niet aan je Polar
- Eric B
- Mountainbiker
- Berichten: 541
- Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
- Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
- Contacteer:
@Chucky: Raar dat binnen de luchtdruk anders is dan buiten ...
Dus Door de hoogte te activeren op je Polar (in de settings) kan je de referentie hoogte instellen ttz de luchtdruk waarop ik mij nu bevind stemt overeen met x hoogte meters.
Vervolgens kan je wanneer je bvb de volgende dag van dezelfde plaats vertrekt en je polar geeft nu een andere hoogte y aan (andere luchtdruk)met de polar in hoogtemeter stand links boven blijven drukken om jouw ingestelde referentie hoogte van x meter overeen te laten stemmen met de nieuwe luchtdruk.
Eric B
Dus Door de hoogte te activeren op je Polar (in de settings) kan je de referentie hoogte instellen ttz de luchtdruk waarop ik mij nu bevind stemt overeen met x hoogte meters.
Vervolgens kan je wanneer je bvb de volgende dag van dezelfde plaats vertrekt en je polar geeft nu een andere hoogte y aan (andere luchtdruk)met de polar in hoogtemeter stand links boven blijven drukken om jouw ingestelde referentie hoogte van x meter overeen te laten stemmen met de nieuwe luchtdruk.
Eric B