Klimmen!?!!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Klimmen!?!!

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Ik ben nu een goeie 6kg kwijt en voel dit heel goed tijdens het klimmen, ik train ook regelmatig op de mijnterril hier in Beringen en da helpt natuurlijk ook wel :wink:
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Klimmen!?!!

Bericht door Bossi13 »

Hmmm, ambetant dat je niet automatisch per mail verwittigd wordt als er een reactie komt op iets waar je in geïnteresseerd was.

Ik begrijp je uitleg heel goed spaghetti_2.

Er blijft natuurlijk nog de vraag, "wat versta je onder klimmen". Langdurig klimmen of klimmen op een lastig, technisch stukje in het bos.

Voor dat langdurig klimmen zal getraind moeten worden, fysiek opbouwen en misschien wat afvallen terwijl ik enkele weken geleden leerde dat een extra steil stukje offroad beter te doen is door met je borstkas naar je stuurpen toe te komen en je ellebogen breed te zetten.
Klinkt stom maar ik zat blijkbaar altijd te recht op mijn fiets. Vele zaken gaan nu een pak beter.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Klimmen!?!!

Bericht door KrisMaes76 »

Bossi13 schreef:Hmmm, ambetant dat je niet automatisch per mail verwittigd wordt als er een reactie komt op iets waar je in geïnteresseerd was.

Ik begrijp je uitleg heel goed spaghetti_2.

Er blijft natuurlijk nog de vraag, "wat versta je onder klimmen". Langdurig klimmen of klimmen op een lastig, technisch stukje in het bos.

Voor dat langdurig klimmen zal getraind moeten worden, fysiek opbouwen en misschien wat afvallen terwijl ik enkele weken geleden leerde dat een extra steil stukje offroad beter te doen is door met je borstkas naar je stuurpen toe te komen en je ellebogen breed te zetten.
Klinkt stom maar ik zat blijkbaar altijd te recht op mijn fiets. Vele zaken gaan nu een pak beter.

Groetjes,

Bossi
Is je clinic reeks nog nie begonnen?
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Klimmen!?!!

Bericht door Bossi13 »

Toch wel Kris,

Het is daar dat ik al heel wat heb bijgeleerd op 1 sessie van 4u.

Groetjes,

Bossi

ps: onlangs ontdekt :oops: dat mijn schakelhendel 3 versnellingen in 1 keer kan pakken, dat helpt ook bij korte steile klimmen
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Klimmen!?!!

Bericht door KrisMaes76 »

Bossi13 schreef:Toch wel Kris,

Het is daar dat ik al heel wat heb bijgeleerd op 1 sessie van 4u.

Groetjes,

Bossi

ps: onlangs ontdekt :oops: dat mijn schakelhendel 3 versnellingen in 1 keer kan pakken, dat helpt ook bij korte steile klimmen

Heb ik ook pas na een tijd ontdekt :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Klimmen!?!!

Bericht door Free_ltd »

Ik ben sowizo gene klimmer, maar de laatste maanden ging het wel al wat beter. Maar had al 3 weken niet meer op de fiets gezeten, tot afgelopen vrijdag een uurke op de tacx, en zondag een 45km mtb ritje in de buurt. Ik geraakte ineens helemaal niet meer mee met klimmen ](*,) Dus weer wat meer trainen :lol:
Plaats reactie