Rugklachten

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
bebob
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 16:12
Rijdt met: Canyon CF

Bericht door bebob »

dtf schreef:Ja,ik dacht dus dat het enkel mijn zadel was op mijn nieuwe fiets die gezakt was,maar nu weken later heb ik nog altijd last van mijn rug.
Ik heb ondertussen bij Bullen geweest voor mijn zitpositie goed te zetten,maar zowel op mijn koersfiets als op mijn mountainbike heb ik hevige last van mijn onderrug,voornamelijk bij steile bergoppen.
Ik ben al eens bij een sportdokter geweest en die zei dat mijn rugspieren nog niet genoeg ontwikkeld zijn.
Ik probeer nu bij een steile korte bergop recht te staan,ofwel neem ik een verzet dat ik niet teveel power moet geven,en voorlopig gaat het beter.
Misschien toch best een scan laten doen zoals Catchup. Als er niks is zul je toch veel geruster kunnen testen. Ik heb er soms eens last van maar ga toch ook eens een fotootje laten nemen
Gebruikersavatar
Stef
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 18:26
Rijdt met: Minerva Typhoon

Bericht door Stef »

SusXT schreef:wat voor oefeningen moet je daar voor doen?
Ik moet spreidstand gaan staan en dan men heup wat losdraaien of
weer spreidstand en met linkerhand naar rechterteen en met rechterhand naar linkerteen en zo een paar keer... maar als ge die gedaan hebt is da natuurlijk wel nie volledig over maar toch een stuk beter hoor...
Greetz
stef
Plaats reactie