Tapered of non tapered?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door SD2E »

triumph_st schreef:Iemand enig idee met wat 'hulpstuk' men de 'race crown' ofte de 'rondel' onderaan op - en dat is in deze belangrijk - een tapered en dus onderaan 1,5" vork slaat?
Bij 1 1/8e lukt dit met een plastieken afvoerbuis van 40mm maar bij 1,5" weet ik het zo niet.
Men kan daar uiteraard van bv Park Tools een buis voor kopen maar om dat één keer te gebruiken is dat duur natuurlijk.

Race crown met gleufje kopen? of in je bestaande een gleufje slijpen. Dan moet je niet kloppen.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door roelp »

En als ge van regio Aarschot zijt, kunde mij altijd een privé bericht sturen en dan stel ik u mijne parktool wel ter beschikking.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door triumph_st »

roelp schreef:En als ge van regio Aarschot zijt, kunde mij altijd een privé bericht sturen en dan stel ik u mijne parktool wel ter beschikking.
Ondertussen eens gemeten en met een afvoerbuis van 50 mm zou het moeten lukken.
Aarschot is niet ver voor mij dus wanneer het niet lukt #-o stuur ik u wel een berichtje.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door triumph_st »

SD2E schreef: Race crown met gleufje kopen? of in je bestaande een gleufje slijpen. Dan moet je niet kloppen.
Vind daar maar eens de juiste voor...
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door _alain_ »

Dremel, slijpschijf, ijzerzaag, ......
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door triumph_st »

_alain_ schreef:Dremel, slijpschijf, ijzerzaag, ......
Ik bedoelde de juiste crown race vinden (juiste hoek e.d.) die compatibel is met het gedeelte dat in de kader zit.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door SD2E »

de meeste van die die crown races bij tapered balhoofd zijn in aluminium met gleufje...
Tenzij er nog een balhoofd inzit met van die gewone bieldekes dan zal het nog staal zonder gleuf zijn. (maar dan zou ik er sterk aan denken om een goed balhoofd met afgedichte lagers te steken)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Tapered of non tapered?

Bericht door triumph_st »

SD2E schreef:de meeste van die die crown races bij tapered balhoofd zijn in aluminium met gleufje...
Tenzij er nog een balhoofd inzit met van die gewone bieldekes dan zal het nog staal zonder gleuf zijn. (maar dan zou ik er sterk aan denken om een goed balhoofd met afgedichte lagers te steken)
Het is een E2 headset van Trek (2015) maar ik heb de (FOX) vork er nog niet uit gehad. Die zal sowieso afgedicht lager hebben.
De Rock Shox Pike (dual position 160/120) vork is ondertussen aangekomen maar die zal er pas in de winter op gaan en het is mijn eerste die ik zelf ga vervangen.
Aleszins bedankt voor de info.
Plaats reactie