Welke tacx of andere?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door BGT »

Van dat budget is dan ook niet veel in huis gekomen :oops:

Veel plezier er mee.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door kazzz »

Toch wel, 2de hands perfect binnen budget :-)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door RigolleM »

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&t=129915" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door kazzz »

Yep, deze is het!

Gisteren netjes een uurtje aan 100rpm gedraaid in zone 1.. naast mijn vrouwtje in de zetel die tv aan het kijken was, en de klein boven slapen. Niemand last!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door Free_ltd »

Zit zowat met hetzelfde verhaal. Zoveel keuze en weet niet wat ik nodig heb. Vraag me af of zo een dure tacx met alle toeters en bellen wel goed is.

Spinningfiets ook al eens aan gedacht, maar telkens ik daar op ga zitten, voelt dat zo vreemd aan dat ik me daar geen uren op zie rijden. Ik ga sowiso een racefiets bij kopen en dus een Tacx waar zowel het vrouwke met hare op kan als ik met de mijne dan. Zo eentje rechtstreeks op de casette is wel makkelijk, maar die zijn vooral duur en het nadeel is dat zij een 8x heeft en ik wss eentje ga kopen met 9 of 10 x. Dus geen optie.

Vrouwke heeft jaren niet meer gefietst op ne keer of 2 per jaar na op een damesfiets met telkens de nodige stress. Ze zeggen dat ge fietsen niet verleerd, maar zij is het voorbeeld van het wel te verleren. Afgelopen zaterdag een racefiets gekocht en meteen clickers erbij, maar die vliegen er dit weekend al af, want daar is ze totaal niet klaar voor. Op nen tacx kan ze het wel al wat gewoon worden met trappen en schakelen #-o

Voor mij vooral voor wat trainingen op souplesse en hartslag. Ideaal zou eventueel ook automatische programma's zijn en wat data zijn ook wel leuk. Maar zo een film volgen is niet echt nodig, want we kijken 's avonds vooral tv series en dat zal dan ook zo zijn :lol:

Dus geen flauw idee. Ik zie ze wel allemaal staan met de gegevens, maar weet niet wat dat allemaal wil zeggen. Die software lijkt me ook allemaal maar tijdelijke en daarna abo betalen of hoe zit dat?

Denk wel voor een occasie te zien in eerste instantie.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door Mister No Chaïn »

Voor sommige zal op de rollen fietsen altijd een marteling blijven terwijl anderen verknocht zijn aan Zwift ...

Een direct drive als de ene 8sp heeft en de andere 10sp is inderdaad niet handig. Met band op de rol is uiteraard iets minder maar je kan wel gemakkelijk fietsen wisselen, als je niet heel vaak rijdt kan je dat met je huidige banden doen. Ik heb een Kickr Snap gehad en dat werkt gewoon goed hoor.
Ik rijd zelf op Zwift, iets minder dan 9 euro per maand en je kan na iedere maand opzeggen, dat is nu ook de kost niet hé.

Fietsen is pas echt leuk als je wat conditie hebt, en als je tijdens de winter geregeld eens op die rollen kan kruipen scheelt dat een hoop!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door Free_ltd »

Ik heb een occasie i-vortex gevonden die ik zaterdag avond kan gaan afhalen. Dus zal eerst op gewone wielen zijn, en daarna eens zoeken voor andere wielen.

Dus ben eens benieuwd, want als ik zo alles lees, moet dat heel wat functies hebben, maar of ik dat allemaal ga gebruiken, is nog maar de vraag. In eerste instantie maar eerst zo erop fietsen. Alez, vrouwke, want ik heb nog geen racefiets en mijn MTB heeft steekassen en die tacx is voor QR :lol:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door Mister No Chaïn »

Free_ltd schreef:Ik heb een occasie i-vortex gevonden die ik zaterdag avond kan gaan afhalen. Dus zal eerst op gewone wielen zijn, en daarna eens zoeken voor andere wielen.

Dus ben eens benieuwd, want als ik zo alles lees, moet dat heel wat functies hebben, maar of ik dat allemaal ga gebruiken, is nog maar de vraag. In eerste instantie maar eerst zo erop fietsen. Alez, vrouwke, want ik heb nog geen racefiets en mijn MTB heeft steekassen en die tacx is voor QR :lol:
De 2170 of 2180? De 2170 kan je niet aan een pc koppelen hé.
Als je de komende tijd al wat wil rijden raad ik je 1 item sterk aan ... een zeer goede ventilator :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke tacx of andere?

Bericht door Free_ltd »

De T2170 is het. Maar voor ons doeleinde zal deze wel voldoende zijn.

Ik lees thans wel dat die aan de pc te koppelen is.

We zien wel. Kolmt goed.
Plaats reactie