Rijden in de sneeuw: vloek of fun

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Door de sneeuw rijden, op het vlakke deed ik het al dolgraag. Lekker slippen en wegglijden.
Ik had schrik om dit in heuvelachtig gebied te doen, maar het is me heel goed meegevallen. Dit weekend 100km in de sneeuw gebiket in de voerstreek en maar 1 keer op mijn bek gegaan.

Sneeuw is voor mij in elk geval een extra reden om nog eens op de bike te kruipen. We maken het in België zo weinig mee dat je er van moet kunnen genieten.
Je techniek zal er zeker niet door achteruitgaan.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Als het goed heeft gevroren ga ik liever MTB'en in de sneeuw dan op de baan te rijden. Daar kappen ze tegenwoordig massa's zout op. Ni te doen :evil: :evil:
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Verse sneeuw is dikke fun, maar als het al gedooit heeft, en dan terug bevrozen dan pas ik [-X het risico om iets te breken word dan te groot, zeker als zelfstandige :wink:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

SOM ghost schreef:Ondanks het feit dat ik gevallen ben en wat schaafwonden heb,(was mijn eigen fout voorganger begon op mijn zenuwen te werken en wou niet opzij gaan en ik was chonoke aan het aflappen).
Off-topic : hoe wast chronoke verlopen ?
Stekke
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 27 jul 2003 01:01
Rijdt met: Thompson 2015

Bericht door Stekke »

Ik heb me laten vertelllen, zondag ene met open beenbreuk
en ene met rugletsel in Schaffen :( :( :(
black adder
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 aug 2004 13:08

Bericht door black adder »

Stekke schreef:Ik heb me laten vertelllen, zondag ene met open beenbreuk
en ene met rugletsel in Schaffen :( :( :(
wij hebben in kalmthout bijna heel de morgen de ambulance gehoord en dat zal niet voor niks zijn
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Tja, meestal bepaal je zelf de risico's die je neemt.
Als je thuis bent kan je ook van de trap vallen...
Plaats reactie