filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door Stokke »

Op youtube staan voorbeelden genoeg van bv D I Y gopro backpack mount

Je Handelbar mount even op een stok monteren geeft ook eens een ander beeld
Beginnen met een Time Lapse van het ontbijt of je fiets van je drager halen is ook al een goed begin

De meeste toffe filmke's worden met meerdere camera's gemaakt of rijden een paar keer hetzelfde stuk
Daar kruipt tijd in en zie ik je niet direct doen tijdens een TT
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door _alain_ »

Voor een backpak mount kan je ook je chestmount gebruiken:
http://www.pinkbike.com/video/190260/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is gefilmd met een gewone chestmount.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door frits motaar »

Stokke schreef:Op youtube staan voorbeelden genoeg van bv D I Y gopro backpack mount

Je Handelbar mount even op een stok monteren geeft ook eens een ander beeld
Beginnen met een Time Lapse van het ontbijt of je fiets van je drager halen is ook al een goed begin

De meeste toffe filmke's worden met meerdere camera's gemaakt of rijden een paar keer hetzelfde stuk
Daar kruipt tijd in en zie ik je niet direct doen tijdens een TT

dit laatste doe ik dus wel op een "TT",als je iets "fantsoenlijks" wilt maken moet je daar gewoon je tijd voor nemen,veel tijd!
een camera op z'n stuur zetten kan iedereen,maar t'is juist dat ietsje meer als je van plaats veranderd op je bike,want het stuur (dat velen gebruiken ) is de slechtste plaats waar je camera kan staan,dat geeft veel te veel waggelbeelden,vooral bergop of in zware modderstroken als het langzaam vooruit gaat.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door MC Jo »

Iemand ervaring met dit : http://be.mobilefun.com/39630-sunnycam- ... wgod5jkA1w" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door looneycooney »

Ik heb nog maar pas een Hero3 White aangekocht, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee, wel heb ik alle mounts etc meteen erbij gekocht.

Qua videobewerking heb ik wel al wat meer ervaring en moet zeggen dat ik enorm graag met Sony Vegas Pro werk.
Je kan hier ook massaal veel filters en effecten voor vinden en heel leuke montages mee maken.
Hier enkele voorbeeldjes van mijn filmpjes:
1ste is een gratis intro van Ravendesign met enkele eigen aanpassingen, alsook een zelfgemaakte filter.
" onclick="window.open(this.href);return false;
2de is een filter gemaakt in de 'topgear' stijl, of dat heb ik toch wat geprobeerd.
" onclick="window.open(this.href);return false;

beide filmpjes gemaakt met een Sanyo 1.5mp camera'tje van 2002...met een GoPro kan je natuurlijk veel beter!
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door frits motaar »

looneycooney schreef:Ik heb nog maar pas een Hero3 White aangekocht, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee, wel heb ik alle mounts etc meteen erbij gekocht.

Qua videobewerking heb ik wel al wat meer ervaring en moet zeggen dat ik enorm graag met Sony Vegas Pro werk.
Je kan hier ook massaal veel filters en effecten voor vinden en heel leuke montages mee maken.
Hier enkele voorbeeldjes van mijn filmpjes:
1ste is een gratis intro van Ravendesign met enkele eigen aanpassingen, alsook een zelfgemaakte filter.
" onclick="window.open(this.href);return false;
2de is een filter gemaakt in de 'topgear' stijl, of dat heb ik toch wat geprobeerd.
" onclick="window.open(this.href);return false;

beide filmpjes gemaakt met een Sanyo 1.5mp camera'tje van 2002...met een GoPro kan je natuurlijk veel beter!
dat is allemaal schoon,maar hier zijn we op een mountainbike forum hé :-k
dus willen we mountainbike-filmpjes zien... :lol: :lol:
2roots
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 09:28
Rijdt met: - Cannondale Chase II - specialized Big hit - Commencal - V4 ESSENTIAL 2015-
Contacteer:

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door 2roots »

Ik film met een basic Gopro en voor de edit gebruik ik momenteel Movie maker :roll: vroeger ook nog gewerkt met Sony Vegas Pro 10.0 (dacht ik) en is echt wel een beter en leuker program.
Werk meestal met een statief en als het even kan een 2de persoon, zou ook wel eens willen experimenteren met een cable-cam.
jeroenvanbommel
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mar 2015 02:47
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 (2016)

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door jeroenvanbommel »

Ik heb een tijdje terug de sony HDR AS100VR aangeschaft en ben er echt super tevreden van! Ik wou oorspronkelijk voor een go pro hero 3 black edition gaan, maar dit werd in de winkel echter afgeraden. Dit met de reden dat er bv geen beeldstabilisator op zit, wat dus wel is bij de sony camera. Alsook film je met 13 megapixels. Het beeld is ook echt zuiver en je merkt echt het verschil met de beeldstabilisator. Ik gebruik de camera met een chestmount. Nog één van de voordelen is dat je op de sony camera universele mounts kunt gebruiken terwijl het bij go pro enkel van go pro zelf zou moeten zijn, heb ik toch begrepen. Ik heb het ook eerst op de helm geprobeerd maar vond het zelf niet zo makkelijk. Ook zit er bij mijn versie een armband geleverd waarop je connectie kan maken met de camera en exact zien wat je filmt. Verder bewerk ik mijn filmjes gewoon via windows movie maker, aangezien ik niet zo bekend ben met welke andere, liefst gratis :) software er voor handen is om de filmpjes te bewerken. Dus bij deze voor mensen die twijfelen voor een actioncamera, de sony HDR AS100vr is een uiterst geschikte camera. Intussen is er een nieuwe versie uit, misschien ook de moeite waard om te bekijken.
LowieVanee
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 apr 2015 13:38
Rijdt met: Cube LTD SL 29er 2015

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door LowieVanee »

Ik heb ook een Sony ActionCam!

Ik ben er ook zeer tevreden van! Absolute aanrader! Op de Sony zit trouwens ook GPS, zo kan je je snelheid laten zien op de filmpjes. Das ook leuk meegenomen. :-D
jeroenvanbommel
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mar 2015 02:47
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 (2016)

Re: filmen op mijn mtb:hoe,met wat,waar en waarom

Bericht door jeroenvanbommel »

Dat wou ik er ook nog bij vermelden en dat is inderdaad ook handig om nadien je route te kunnen herbekijken :) Sony is echt een aanrader!
Plaats reactie