Fiets op trein

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ward #3 schreef:ik ben 2 keer met de train naar theux gereisd. Je hebt er veel dol mee, maar het is te doen. Ik moet zeggen twas ook de eerste keer da ik zelfstandig d train nam, en dan direct naar brussel zuid met fiets int frans is wel zenuwen! Maar de conducteurs vielen blijkbaar voor mijn bike. ik denk da ze meer respect hebben voor een mtb-er op reis dan ene die zen kot-vlo meeneemt bijvoorbeeld.Sommige treinen waren met aparte fiets-wagon, andere zo met een hokje met 1 haak , sommige gewoon een soort van lege wagon waar ze als het ware men fiets ingooiden en klaar. Hij heeft wel wat krassen geleden maarja.....
Gelukkig heb ik reductie anders is het wel duur ja. Maar het geeft een kick om met je dure bike door het station brussel-zuid te wandelen. Wel voor de zekerheid ketting eraf gehaald en remmen open gezet, voor eventuele ramkrakers hehehe. :wink:
Denk wel dat het lachen is, als der zo ene in volle vaart vandoor wil gaan met uw fiets, en dan ondervindt dat er geen ketting opzit. Spectakel verzekerd :p
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

scelter schreef:
Ward #3 schreef:ik ben 2 keer met de train naar theux gereisd. Je hebt er veel dol mee, maar het is te doen. Ik moet zeggen twas ook de eerste keer da ik zelfstandig d train nam, en dan direct naar brussel zuid met fiets int frans is wel zenuwen! Maar de conducteurs vielen blijkbaar voor mijn bike. ik denk da ze meer respect hebben voor een mtb-er op reis dan ene die zen kot-vlo meeneemt bijvoorbeeld.Sommige treinen waren met aparte fiets-wagon, andere zo met een hokje met 1 haak , sommige gewoon een soort van lege wagon waar ze als het ware men fiets ingooiden en klaar. Hij heeft wel wat krassen geleden maarja.....
Gelukkig heb ik reductie anders is het wel duur ja. Maar het geeft een kick om met je dure bike door het station brussel-zuid te wandelen. Wel voor de zekerheid ketting eraf gehaald en remmen open gezet, voor eventuele ramkrakers hehehe. :wink:
Denk wel dat het lachen is, als der zo ene in volle vaart vandoor wil gaan met uw fiets, en dan ondervindt dat er geen ketting opzit. Spectakel verzekerd :p
Dan maar keihard er mee begint te lopen en erop springt maar vlak voor de trap erbij uitkomt dat hij geen remmen heeft!!!
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

pv schreef:
Bmweke schreef:Als er nog vragen zijn...
Ik neem dikwijls mijn fiets mee op de trein en een punt waarop niemand - noch de infobalie in Gent, noch de treinbegeleiders waarvan sprake - mij kan antwoorden is op welke treinen het kan en op welke niet. Specifiek heb ik de vrijdagavond altijd problemen met een bepaalde begeleider die beweert dat piekuurtreinen geen fietsen moeten meenemen.

Verder is dat verhaaltje van de treinbegeleider die altijd uitstapt en op het perron staat (vooral in het Waalse landsgedeelte) theorie. Meer dan eens is het gebeurd dat ik tot op het einde moederziel alleen op het perron blijf wachten tot ik ergens een fluitsignaal hoor en dan maar snel mijn fiets op de 'normale' wagons plaats.
Welke treinen, hiermee bedoel je dus het materiaal, het soort trein. Dat moeten ze zekerst kunnen zeggen. Die aan de loketten gaan dat zekerst ni weten. Vraagt dat is op het perron aan ene met een rode kepie, de onderstationchef, die weet dat zekerst.
Uhu, wij klagen zelf ook veel over onze waalse collega's, er zijn er niizoveel goei bij. Als ze controle zijn (moeten helpen bij controle bij wijze van spreken) doen ze niks en blijven ze gewoon in 1ste klas zitten. Omroepen doen ze ook zelden. Maar alé :wink:
Plaats reactie