Bochten nemen
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Motorbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
- Rijdt met: Niner Jet RDO
Bericht door Motorbiker »
Ik heb alles wat jullie uit de doeken doen geprobeerd, en mijn vraag is nu: wie komt mij eens bezoeken in het ziekenhuis?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Waaw, internetten vanuit het ziekenhuis !!!motorbiker schreef:Ik heb alles wat jullie uit de doeken doen geprobeerd, en mijn vraag is nu: wie komt mij eens bezoeken in het ziekenhuis?
Wat hebt ge voor jong?
- Nielskie
- Mountainbiker
- Berichten: 611
- Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
- Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
- Contacteer:
Motorbiker schreef:
Het hangt er wel vanaf wat je wil bereiken?
Wil je sneller door de bochten kunnen om echt goede prestaties in wedstrijden of chrono's te bereiken?
Hierin kan ik je niet helpen.
Wil je gewoon sneller door de bochten omdat je ondervindt dat je op TT's een rij wachtenden achter je hebt die zitten te vloeken omdat je niet sneller kan?
- Rij dan gewoon op je gemak, het inschatten van bochten en hoe je ze het best kan nemen, verbeterd zeer snel door ervaring.
Dit is nu zo'n probleem met de anonimiteit van een forum, je weet nooit precies wat iemand met zijn vraag wil bereiken, of ze moet zeer goed gesteld zijn.
ik rij gewoon op gevoel, maar ik rij dan ook gewoon voor mijn plezier, maar ook dan wil ik wel tegen een deftig tempo vooruit komen. .
Je moet ook niet alles tegelijkertijd willen uitproberen.Ik heb alles wat jullie uit de doeken doen geprobeerd, en mijn vraag is nu: wie komt mij eens bezoeken in het ziekenhuis?
Het hangt er wel vanaf wat je wil bereiken?
Wil je sneller door de bochten kunnen om echt goede prestaties in wedstrijden of chrono's te bereiken?
Hierin kan ik je niet helpen.
Wil je gewoon sneller door de bochten omdat je ondervindt dat je op TT's een rij wachtenden achter je hebt die zitten te vloeken omdat je niet sneller kan?
- Rij dan gewoon op je gemak, het inschatten van bochten en hoe je ze het best kan nemen, verbeterd zeer snel door ervaring.
Dit is nu zo'n probleem met de anonimiteit van een forum, je weet nooit precies wat iemand met zijn vraag wil bereiken, of ze moet zeer goed gesteld zijn.
ik rij gewoon op gevoel, maar ik rij dan ook gewoon voor mijn plezier, maar ook dan wil ik wel tegen een deftig tempo vooruit komen. .
-
- Mountainbiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 20 jan 2005 21:09
- Rijdt met: stumpjumper...ne witten.
ik mag zeggen (zoder te stoeffen)dat ik nogal goe kan bochtjes pakken,hoe zwaarder hoe leuker.
ten eerste moogt ge nooit bang zijn voor u te laten gaan,
als ge schrik hebt draait het toch vierkant
wie heeft er gezegt dat ge nie moogt vallen?
mij hebben ze altijd geleerd al doende leert men of met vallen en opstaan.
ik heb 10 jaar jaar motorcross gedaan en heb serieuze posten gepakt,vooral de eerste jaren.het hoort er gewoon bij.
valt hij eens op uwen tetter dan is da zo .
ge moet wel zorgen da ge er uit leert.
iedereen heeft ten slotte een beetje zijn eigen stijl.
oefenen,oefenen en oefenen en zeker nie twijfelen....
ten eerste moogt ge nooit bang zijn voor u te laten gaan,
als ge schrik hebt draait het toch vierkant
wie heeft er gezegt dat ge nie moogt vallen?
mij hebben ze altijd geleerd al doende leert men of met vallen en opstaan.
ik heb 10 jaar jaar motorcross gedaan en heb serieuze posten gepakt,vooral de eerste jaren.het hoort er gewoon bij.
valt hij eens op uwen tetter dan is da zo .
ge moet wel zorgen da ge er uit leert.
iedereen heeft ten slotte een beetje zijn eigen stijl.
oefenen,oefenen en oefenen en zeker nie twijfelen....
- Willem D.C.
- Mountainbiker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
- Rijdt met: Cube
Bericht door Willem D.C. »
Kben nog maar een paar jaar bezig met me te verongelukken op de crossmoto, idd veel vallen :D Maar wat 'k wel weet is dat als je echt teveel onderstuur hebt op je fiets, het een probleem is van gewichtsverdeling.
Verlaag je stuur wat zodat er meer druk op je voorwiel komt. of neem een positie in die je minder plaatst op je achterwiel, maar bij het nemen van een bocht meer druk zet op je voorwiel. Door er meer druk op te zetten zal je voorwiel minder van de grond komen, en minder schuiven, het vertrouwen hierin moet je wel een beetje oefenen.
Grtz
Verlaag je stuur wat zodat er meer druk op je voorwiel komt. of neem een positie in die je minder plaatst op je achterwiel, maar bij het nemen van een bocht meer druk zet op je voorwiel. Door er meer druk op te zetten zal je voorwiel minder van de grond komen, en minder schuiven, het vertrouwen hierin moet je wel een beetje oefenen.
Grtz
zie wel da ge ni te veel druk van voor zet heWillem D.C. schreef:Kben nog maar een paar jaar bezig met me te verongelukken op de crossmoto, idd veel vallen :D Maar wat 'k wel weet is dat als je echt teveel onderstuur hebt op je fiets, het een probleem is van gewichtsverdeling.
Verlaag je stuur wat zodat er meer druk op je voorwiel komt. of neem een positie in die je minder plaatst op je achterwiel, maar bij het nemen van een bocht meer druk zet op je voorwiel. Door er meer druk op te zetten zal je voorwiel minder van de grond komen, en minder schuiven, het vertrouwen hierin moet je wel een beetje oefenen.
Grtz
want dan gaat uw achter wiel weer uitbreken
- Willem D.C.
- Mountainbiker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
- Rijdt met: Cube
Bericht door Willem D.C. »
Ook ao meegemaakt zulle, aan een hoge snelheid in een afdaling in de alpen. Gelukkig kon ik het wel op vrij spectaculaire wijze weer rechtzetten :D Al doende leert men
Ma liever vanachter een klein beetje uitbreken, das ook goe te gebruiken bij het inslippen van een bocht. Dan plots uw voorwiel kwijt te zijn en op uw schouder te landen, ook al gehad
voor ideaal te slippen moeje ne ke naar supermotard gaan kijken, daar leert ge veel van.
Ma liever vanachter een klein beetje uitbreken, das ook goe te gebruiken bij het inslippen van een bocht. Dan plots uw voorwiel kwijt te zijn en op uw schouder te landen, ook al gehad
voor ideaal te slippen moeje ne ke naar supermotard gaan kijken, daar leert ge veel van.
- Matejus
- Mountainbiker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 15 feb 2005 20:38
- Rijdt met: Merida-Silver-Athens
volges mij ligt het enkel aan de kijktechniek, ik heb zelf ook enkele jaren cross ervaring en wat blijk nu echter te kloppen: JE RIJDT NAAR WAAR JE KIJKT
m.a.w. Kijk niet naar het voorwiel of 2m verder maar snij de bocht in en kijk dan naar de uitgang van de bocht, als je voelt dat er iets scheelt proberen je te concentreren op het volgende stuk dat komende is en niet naar onder zien.
mensen met een rijbewijs van de moto zullen dit wel weten van toen ze die 8 moesten draaien.
m.a.w. Kijk niet naar het voorwiel of 2m verder maar snij de bocht in en kijk dan naar de uitgang van de bocht, als je voelt dat er iets scheelt proberen je te concentreren op het volgende stuk dat komende is en niet naar onder zien.
mensen met een rijbewijs van de moto zullen dit wel weten van toen ze die 8 moesten draaien.