Bochten nemen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Ik heb alles wat jullie uit de doeken doen geprobeerd, en mijn vraag is nu: wie komt mij eens bezoeken in het ziekenhuis?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

motorbiker schreef:Ik heb alles wat jullie uit de doeken doen geprobeerd, en mijn vraag is nu: wie komt mij eens bezoeken in het ziekenhuis?
Waaw, internetten vanuit het ziekenhuis !!! :lol:

Wat hebt ge voor jong?
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Motorbiker schreef:
Ik heb alles wat jullie uit de doeken doen geprobeerd, en mijn vraag is nu: wie komt mij eens bezoeken in het ziekenhuis?
Je moet ook niet alles tegelijkertijd willen uitproberen. :-?

Het hangt er wel vanaf wat je wil bereiken?
Wil je sneller door de bochten kunnen om echt goede prestaties in wedstrijden of chrono's te bereiken?
Hierin kan ik je niet helpen.
Wil je gewoon sneller door de bochten omdat je ondervindt dat je op TT's een rij wachtenden achter je hebt die zitten te vloeken omdat je niet sneller kan?
- Rij dan gewoon op je gemak, het inschatten van bochten en hoe je ze het best kan nemen, verbeterd zeer snel door ervaring.

Dit is nu zo'n probleem met de anonimiteit van een forum, je weet nooit precies wat iemand met zijn vraag wil bereiken, of ze moet zeer goed gesteld zijn.

ik rij gewoon op gevoel, maar ik rij dan ook gewoon voor mijn plezier, maar ook dan wil ik wel tegen een deftig tempo vooruit komen. .
joerio
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 20 jan 2005 21:09
Rijdt met: stumpjumper...ne witten.

Bericht door joerio »

ik mag zeggen (zoder te stoeffen)dat ik nogal goe kan bochtjes pakken,hoe zwaarder hoe leuker.

ten eerste moogt ge nooit bang zijn voor u te laten gaan,
als ge schrik hebt draait het toch vierkant
wie heeft er gezegt dat ge nie moogt vallen?
mij hebben ze altijd geleerd al doende leert men of met vallen en opstaan.

ik heb 10 jaar jaar motorcross gedaan en heb serieuze posten gepakt,vooral de eerste jaren.het hoort er gewoon bij.
valt hij eens op uwen tetter dan is da zo .
ge moet wel zorgen da ge er uit leert.
iedereen heeft ten slotte een beetje zijn eigen stijl.

oefenen,oefenen en oefenen en zeker nie twijfelen....
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

Kben nog maar een paar jaar bezig met me te verongelukken op de crossmoto, idd veel vallen :D Maar wat 'k wel weet is dat als je echt teveel onderstuur hebt op je fiets, het een probleem is van gewichtsverdeling.
Verlaag je stuur wat zodat er meer druk op je voorwiel komt. of neem een positie in die je minder plaatst op je achterwiel, maar bij het nemen van een bocht meer druk zet op je voorwiel. Door er meer druk op te zetten zal je voorwiel minder van de grond komen, en minder schuiven, het vertrouwen hierin moet je wel een beetje oefenen.
Grtz
mecha
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:35
Rijdt met: thompson

Bericht door mecha »

Willem D.C. schreef:Kben nog maar een paar jaar bezig met me te verongelukken op de crossmoto, idd veel vallen :D Maar wat 'k wel weet is dat als je echt teveel onderstuur hebt op je fiets, het een probleem is van gewichtsverdeling.
Verlaag je stuur wat zodat er meer druk op je voorwiel komt. of neem een positie in die je minder plaatst op je achterwiel, maar bij het nemen van een bocht meer druk zet op je voorwiel. Door er meer druk op te zetten zal je voorwiel minder van de grond komen, en minder schuiven, het vertrouwen hierin moet je wel een beetje oefenen.
Grtz
zie wel da ge ni te veel druk van voor zet he
want dan gaat uw achter wiel weer uitbreken
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

Ook ao meegemaakt zulle, aan een hoge snelheid in een afdaling in de alpen. Gelukkig kon ik het wel op vrij spectaculaire wijze weer rechtzetten :D Al doende leert men :wink:
Ma liever vanachter een klein beetje uitbreken, das ook goe te gebruiken bij het inslippen van een bocht. Dan plots uw voorwiel kwijt te zijn en op uw schouder te landen, ook al gehad :-?
voor ideaal te slippen moeje ne ke naar supermotard gaan kijken, daar leert ge veel van.
Gebruikersavatar
muddy_
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 08 nov 2004 13:03
Contacteer:

Bericht door muddy_ »

die mannen rijden wel niet met klikpedalen he :wink:
Gebruikersavatar
Matejus
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 15 feb 2005 20:38
Rijdt met: Merida-Silver-Athens

Bericht door Matejus »

volges mij ligt het enkel aan de kijktechniek, ik heb zelf ook enkele jaren cross ervaring en wat blijk nu echter te kloppen: JE RIJDT NAAR WAAR JE KIJKT
m.a.w. Kijk niet naar het voorwiel of 2m verder maar snij de bocht in en kijk dan naar de uitgang van de bocht, als je voelt dat er iets scheelt proberen je te concentreren op het volgende stuk dat komende is en niet naar onder zien.

mensen met een rijbewijs van de moto zullen dit wel weten van toen ze die 8 moesten draaien.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

mensen met een rijbewijs van de moto zullen dit wel weten van toen ze die 8 moesten draaien
Inderdaad, en niet alleen van bij die 8 te rijden, ge moet als ge met de moto rijdt in nen bocht maar is naar de beek proberen te kijken #-o , echt levensgevaarlijk !!! (nu ni gaan proberen hé :wink: )
Plaats reactie