Aanschaf fietsendrager!!!!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door whaleshark »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb vorig jaar ook de Thule euroway gekocht, wel een voor 3 fietsen...
Bekijk dit filmke op you tube even...het gaat werkelijk zo snel en gemakkelijk als ze tonen...
Ik ben er met één fully en twee hardtails mee naar Sud Tirol in Italie gereden zonder problemen.

Grtz
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door eL Tee »

Ook hier uiterst tevreden met de Thule EuroClassic voor 3+1 fietsen (standaard 3 fietsen, uitbreidbaar met een extra 'platformke' voor een enkele fiets). Als 't ganse gezin wilt fietsen op reis, een must...

Verdomd duur ding, doch dit was wel het enige model dat op mijn wagen kon (wegens reservewiel op achterdeur. En dan nog is 't nipt...
Gebruikersavatar
hylco
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 05 nov 2011 11:47
Rijdt met: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door hylco »

dit topic nog is bovenhalen,

ben ook op zoek naar nen drager voor op een trekhaak,maar dewelke?
ik heb ne epic 2014,dus dewelke is daar meest geschikt voor,ivm de driehoek net onder de zadelpen en ook de swat kit die eropzit.klemmen aan de zadelpen zou ideaal zijn.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door IPPE »

hylco schreef:dit topic nog is bovenhalen,

ben ook op zoek naar nen drager voor op een trekhaak,maar dewelke?
ik heb ne epic 2014,dus dewelke is daar meest geschikt voor,ivm de driehoek net onder de zadelpen en ook de swat kit die eropzit.klemmen aan de zadelpen zou ideaal zijn.
alvast bedankt
https://www.spinder.com/nl/Fietsendrager/Basic/Basic" onclick="window.open(this.href);return false;
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door sam2300 »

Ik hoorde toch wel wat negatieve dingen over Spinder vroeger.
Maar volgens mij is dit quasi de enige met zadelpenbevestiging.
Ik heb een carbon MTB, dus zit eveneens met een moeilijke keuze aangaande fietsdrager.

Enerzijds las ik van de nieuwe spinder Basic weinig dingen, omdat deze firma net is overgenomen. Heeft er iemand ervaring met deze vernieuwde versie? De meeste oudere modellen vallen weg, volgens de site blijven er maar 3 over.

Op Futurumshop las ik echter dat een Thule Euroway 941 2012 ook compatibel is met carbon fietsen. Dan zou mijn voorkeur toch eerder daar naar uitgaan, aangezien ik de kwaliteit van Thule als positief heb ervaren bij bruikleen... En voor maar 233€. Maar zeker ben ik dus niet aangaande die carbonkwestie. #-o ](*,)

Hmmm...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Reflex »

Ik heb hier een oudere Spinder Eagle en je kan geen betere drager hebben. Heeft alles wat de duurdere Thule's ook hebben maar het grote voordeel is de zadelpen bevestiging. Ik weet dus niet waar jij de klachten hebt gehoord.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door i-Mac »

Ik heb een Thule Euroclassic 903 sinds 2005. Daar staan soms 3 carbon fietsen op. We beschermen het kader d.m.v. een dunne isolatiebuis zoals men rond de verwarmingsbuizen doet. En ik pas mijn rijstijl aan.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door whaleshark »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Op het filmke zie je de beugel die verticaal staat, daaraan hangen de bevestigingsklemmen.
Deze klemmen kun je om het even waar op de beugel klikken, dus ook tegenover de zadelpen. Zoals ik met m'n fully ook doe.
Deze klemmen zijn voorzien van een zacht stuk die een kader beschermen,
Een veel voorkomende fout is dat men deze klemmen te hard vast draait.
Ik zie geen probleem om een carbon fiets met de Thule te vervoeren.
Het grote voordeel van deze thule is de snelheid waarbij het toestel opgesteld, of weer opgeborgen wordt.
Ik heb een Spinder Eagle gehad en het opstellen en opbergen van dit toestel viel me zwaar tegen t.o.v. de thule, voor de rest een prima toestel.
Laatst gewijzigd door whaleshark op ma 09 dec 2013 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door whaleshark »

i-Mac schreef:Ik heb een Thule Euroclassic 903 sinds 2005. Daar staan soms 3 carbon fietsen op. We beschermen het kader d.m.v. een dunne isolatiebuis zoals men rond de verwarmingsbuizen doet. En ik pas mijn rijstijl aan.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Je rijstijl hoef je niet echt aan te passen, als ik dit filmke bekijk... het hangt natuurlijk af van de rijstijl die je gewoonlijk hebt... :-)
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door sam2300 »

Wel, ik hoorde over die spinder Eagles specifiek dat de fietsen niet erg stevig op de drager stonden. Op internet nu ook enkele reviews gevonden, waarbij de fietsen op de baan lagen na een bocht. Ook zou de koppeling aan de trekhaak het durven begeven...

Zoals steeds moet je met internetreviews altijd oppassen, maar ik kan van een thule nergens vinden dat de fietsen er zijn afgedonderd.

Qua stabiliteit op de Spinder, heb je dus zeker geen probleem? Dan neig ik toch weer eerder die richting uit...
Plaats reactie