click pedalen spd

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

click pedalen spd

Bericht door kefster »

Vandaag 2 keer gevallen omdat ik tijdens het klimmen niet uit mijn pedalen kon. Pedalen staan nochtans op losse stand. Zou het kunnen dat de plaatjes of pedalen versleten zijn? Of kan dit geen invloed hebben? Doet er soms iemand olie aan zijn pedalen of plaatjes? pff na zo'n dag heb je zin om zonder click pedalen te rijden. Heb ook gemerkt dat er speling op mijn pedalen/trapas zit. Alvast bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Metalcis
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 30 dec 2003 23:56
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 2011

Re: click pedalen spd

Bericht door Metalcis »

Hoe verloopt normaal het uitklikken ?

Door onverwachte omstandigheden gebeurt het wel eens dat je niet losgeraakt en erbij gaat liggen. Heb dat onlangs ook aan den lijve ondervonden : plotse happering van de bikers voor mij waardoor die moest afstappen, geen plaatst voor te ontwijken en te kort op wiel om nog los te klikken. Er bij gaan liggen was toen de enige optie :roll: :oops:

Na het kuisen goed droogblazen en regelmatig druppeltje olie op de scharnierende onderdelen zou moeten volstaan. Heb 8 jaar met dezelfde plaatjes en pedalen gereden zonder problemen.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: click pedalen spd

Bericht door Japie carbon »

Hoe lang rij je al? Want het is ook een gewenning. Ik heb er werkelijkwaar nog maar een enkele keer last van gehad ofzo (in een jaar of 10)
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Re: click pedalen spd

Bericht door kefster »

Ik draai mijn hiel naar rechts. Ik fiets ong 2 jaar met spd. In het begin had ik minder problemen dan de laatste 2 weken. Heb alles eens goed gekuist en een beetje olie op de plaatjes gedaan. Probleem is precies opgelost. Als ik nog last ondervind koop ik nieuwe plaatjes (zilver shimano). Daarstraks ff naar den decathlon gereden voor een fietspomp. Er hingen verschillende schoenen met verschillende clicksystemen voor race en mtb. Ik had niet beter gevonden van met een spd schoen naar een spd pedaal te gaan en ff te testen of het in de winkel ook zo moeilijk ging :lol: Natuurlijk kreeg ik de schoen er niet meer af :roll: Daarna ff wat uitleg aan verkoper gevraagd over spd systeem. Die moest natuurlijk is lachen als hem die schoen zag hangen. En zijn reactie "das weer ne plezante" :-D. Heb mijn lach ingehouden en heb hem bedankt voor de info. Jullie ook bedankt voor de reactie. En hopelijk snel uit die pedalen als het nodig is.
aaron19121986
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 10:51
Rijdt met: GT Zaskar Expert / scott foil 20

Re: click pedalen spd

Bericht door aaron19121986 »

Ja voelt dit aan het uitklikken.
Als dit niet soepel gaat, dan zijn je spd plaatjes versleten.
Plaats reactie