GEVEERDE VOORVORK OF NIET ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Misschien nen oude vork die ergens te koop staat, één dus van een jaar of 7-8 geleden ofzo
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

muddy M schreef:
Yakke schreef: Indien je balhoofdbuis 1 inch breed is (bij de meeste vorken met draad) zal het moeilijk zijn om er een geveerde voor te vinden, maar ze bestaan zeker.
Waar kan ik deze vorken vinden? Welke merken? Ook 1 inch zonder draad?
Kijk eens bij http://www.frieke.nl hij gaat je zeker kunnen helpen. :wink:
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Yakke schreef:Klopt, maar een letsel aan het hoofd heeft meestal meer kwalijke gevolgen.

Met een voorvering zal de veiligheid zeker wat omhooggaan, maar stel je daar ook niet teveel van voor. Een onervaren piloot die met de best geveerde bike een down-hill afdaling te lijf gaat, zal 9 kansen op de 10 ook wel iets breken, bij wijze van spreken.
Het komt er in de 1ste plaats op aan om je techniek te optimaliseren, zodat je niet valt.
Yakke, Denk je dat je met een geveerde vork veiliger naar beneden rijdt dan zonder geveerde ? :roll:
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ja, dat denk ik zeker. Lijkt me zelfs vrij logisch ook.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ooit eens een reportage gezien op een Duits tv-station:Liet men 1 en dezelfde biker op 3 verschillende mtb's nml ongeveerde, geveerde-hardtail en fully over een iets of wat geaccedenteerd parkoer naar onder denderen en werden de 3 filmopnames met elkaar vegeleken,hallucenant vond ik dit,dat men met een starre voorvork naar onder durfde te rijden,aankomen was er wel niet bij!
Plaats reactie