Eventuele aankoop racer (alu vs carbon - Canyon?)

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop racer (alu vs carbon - Canyon?)

Bericht door Zotte Marre »

Leuke soap hier.
Koop een velo, doe er mee wat je in 't begin hebt vooropgesteld, en hou niet te veel rekening met al die commentaar! Het internet staat vooral vol van negatieve commentaar!!

Na een jaartje of 2, kan je dan uit ondervinding spreken.

Zei je niet dat het je eerste racer is? Hoe kan je dan verschil voelen tussen een Gossamer en een 105 crank :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Eventuele aankoop racer (alu vs carbon - Canyon?)

Bericht door Reflex »

Wat veel verkocht word zal veel reacties krijgen. Positieve reacties worden meestal niet zo snel online gezet, vergeet dat niet.

Koop nu gewoon die Canyon, want anders ben ik bang dat je over enkele dagen weer met een andere fiets komt. Je kan ook te veel research willen doen hé. Het is maar een simpele koersfiets om op de weg te trainen naast je MTB. Je had beter wat meer tijd en geld gestoken in de keuze van je MTB in de plaats :lol:
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Eventuele aankoop racer (alu vs carbon - Canyon?)

Bericht door Den Deze »

Je hebt zoveel merken, zoveel winkels dat je op de duur de bomen door het bos niet meer ziet :)
Van mijn mtb ben ik perfect tevreden ;)
En ik spreek niet over het verschil tussen de 105 en de Gossamer crank voelen, ik zeg gewoon dat er met die laatste al wel een redelijke lijst met klachten zijn :)

Mijn eerste gedachte was een goede alu met een 105.
Bij Canyon kom ik dan op de Ultimate AL 7.0 uit.
Iets goedkoper dan de BMC, maar betere onderdelen en opmerkelijk betere wielen :)
Ik heb deze vergeleken met de AL 9.0 en deze is toch al snel 400€ meer, enkel voor Ultegra en iets betere wielen (meteen ook overkill denk ik :))

Binnen minder dan 2 weken heb ik mijn fietsmeting, ga meteen ook eens vragen welke maat ik best neem bij Canyon.
Als ik mezelf in grote lijnen meet kom ik op een 53 uit (Small), ben 1m71, BB is 79cm :)
Voor de zekerheid toch maar even navragen :)
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop racer (alu vs carbon - Canyon?)

Bericht door Zotte Marre »

Zijt ge een beetje een controlefreak? Zo saai, kijk een beetje rond en beslis, des te spannender haha
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Eventuele aankoop racer (alu vs carbon - Canyon?)

Bericht door Den Deze »

Ik weeg gewoon alles af :)
Ik ga bij Canyon blijven, maar ik weet nog niet exact welk model (alu met 105/ultegra of carbon met 105).
Plaats reactie