Wat verschilt er tussen 8 kroontjes en 9 kroontjes?voor mtb

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
tragerudy
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:16
Rijdt met: flanders

Wat verschilt er tussen 8 kroontjes en 9 kroontjes?voor mtb

Bericht door tragerudy »

Wat is het verschil, zijn het de tussenringen die dunner zijn of de kroontjes zelf die dunner zijn?
Kan ik dus mijn kroontjes van 8 versnellengen gebruiken voor 9 versnellingen achter door gewoon andere tussenringen?
Ik weet ook wel dat er een andere ketting moet gebruikt worden!
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

dezju, dat shimano dat niet door heeft dat alleen de tussenringen anders zijn #-o #-o , nu zullen ze zeker geen cassette 9 speed + bijhorende ketting 9 speed + derailleur 9 speed + shifters 9 speed kunnen verkopen, omdat dat bedrijf met honderden ingenieurs en duizende tests i.v.m. 9 speed dat toch niet gezien heeft???



ps : da gaat nie !! :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Het was maar een vraag hé :roll:. Trouwens 100-de ingenieurs???ti's maar nen vlo zunne
tragerudy
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:16
Rijdt met: flanders

Diger!

Bericht door tragerudy »

Ga jij uw oude kroontjes van uw 8 speed cassette in de vuilbak keeperen misschien? Ikke dus nie!!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Dat had je moeten zeggen, ik heb al veel cassettes bij het oud ijzer gesmeten! :oops:
:wink:

Als ge begint met nieuw bladen in een versleten cassette te steken is het gedaan met probleemloos rijden. De ketting begint te springen.
Een enkele keer gaat het probleemloos lukken.

Om te weten of de tussenplaatjes dan wel de ringen verschillen: neem een schuifmaat en laat het ons weten :lol:
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

en je derailleir pas je ook zonder problemen aan he, gewoon het eindregelvijsje indraaien. Dus ook de shifters werken.
tragerudy
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:16
Rijdt met: flanders

Werkt !

Bericht door tragerudy »

Hey Diger, ik heb ondertussen een 9 speed cassette uiteengedaan!!
Niet moeilijk gewoon drie asjes er uit kloppen en je kan de kransen afzonderlijk gebruiken!! De ringen zijn gewoon iest dunner dan een 8 speed.

Werkt perfekt!! Da is andere koek he!!
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

alle, succes dan en laat eens weten hoe lang je er mee kunt fietsen.

en je had ook kunnen vermelden dat je een 9 speed uitrusting had, waarop je een 8 speed cassette ging gebruiken(mits aanpassing)
8)
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ward #3 schreef:en je derailleir pas je ook zonder problemen aan he, gewoon het eindregelvijsje indraaien. Dus ook de shifters werken.
Dat kan ik niet snappen het één heeft toch niets met het andere te maken
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Re: Werkt !

Bericht door Van Cot »

rudycoolens schreef:Hey Diger, ik heb ondertussen een 9 speed cassette uiteengedaan!!
Niet moeilijk gewoon drie asjes er uit kloppen en je kan de kransen afzonderlijk gebruiken!! De ringen zijn gewoon iest dunner dan een 8 speed.

Werkt perfekt!! Da is andere koek he!!
ja maar of dat zo goed zal schakelen en dat dat niet gaat doorschieten bij grote kracht betwijfel ik toch maar.
Plaats reactie