Eerste toertocht : vraagje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

ketting smeren is misschien nog het beste advies ! ze voorspellen regen, dus modder, en een fietske dat niet regelmatig gesmeerd is, kan hier problemen mee krijgen :drunk:
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Niet te snel vertrekken en doseren,
dan kom je niet voor verassingen te staan,
en... een blauw lintje monteren :P
Gebruikersavatar
cubeke
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: di 07 dec 2004 19:21
Rijdt met: CubeLtd1+MaguraHS33

Bericht door cubeke »

Ik weet niet wat je fiets ervaring of conditie is, maar zeker niet vergeten drinken mee te nemen, wordt nogal over het hoofd gezien, maar als je niet voldoende drinkt ga je er helemaal onderuit. Het is zelfs zo dat als je dorst hebt het eingelijk al te laat is. regelmatig nippen is voldoende. De HELM!!!! Ik zou ook niet te veel gerief menemen, binnenband is voldoende, je bent niet veel met een mutitool als ge niet weet hoe je het moet gebruiken. Trap zeker niet te zwaar, vooral bergop op tijd schakelen, laat je vooral niet verlijden om heksentoeren uit te halen, als je twijfelt stap dan af het is zeker geen schande, beter een keer meer te voet dan weken in de plaster. Je zal snel uit eigen ervaring leren en op het forum staat voldoende info om en encyclopedie te schrijven. BTW waar ga je TT'en, misschien is er nog iemand op het forum die graag meerijdt.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Waar rijd je zaterdag.
Als et ergens in mijn buurt is kan ej wel mee.

groetn roy.
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Bericht door Action-Man »

Normaal gezien rij ik zaterdag mee in wachtebeke mijn broer zijn club verzorgd daar de inrichting ikzelf ben van Moerbeke Waas
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

wachtebeke valt mee.. is plat, maar wel veel zanderige stroken. Technisch niets speciaals.
Zorg dat je je kledij aanpast aan het weer - als het bakken regent is het tof dat je lijf droog blijft, als het vriest is het leuk dat je handen en voeten niet ontzettend kou krijgen. Probeer voor jezelf in te schatten of je snel kou krijgt of niet en hoeveel je best aandoet. Te weinig is niet goed, maar te veel ook niet (persoonlijk vind ik dat het belangrijkste als je eerste keer gaat biken in de winter)
Plaats reactie