Eerste toertocht : vraagje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Eerste toertocht : vraagje

Bericht door Action-Man »

Zaterdag ga ik mijn eeste toertocht rijden zou iemand me kunnen zeggen waar ik zeker rekening mee moet houden om voor geen verassingen te komen staan #-o
Gebruikersavatar
cataloog
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 19:52
Rijdt met: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Bericht door cataloog »

Eerst en vooral da uw materiaal in orde is en de rest is verkennen, leren en proberen recht te blijven.
Als da goed gaat kan je verder beginnen kijken.
Veel geluk en biked ze.................
bartjoosen
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 17:52

Bericht door bartjoosen »

Op het gemakske rijden, u niet laten verleiden tot een raceke en genieten.....


En als ge na te zaterdag niet weet wat doen: ons op de hoogte houden :P
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Reservemateriaal is ook handig.
Bv. binneband, pompje of co2 pullkes(we dingske voor op sjapap te steken).
powerlink en multitool.
En zaksje Bv onder zadel voor alles in te steken kost totoaal ongeveer, 80€ zakske + binnenband + multitool + 2co2pompjes)

have fun.

groeten roy.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Tip, laat je niet opjagen.

Geniet er maar van.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

en je hoeft zeker niet in de kant te rijden om vlammers door te laten, als ze voorbij willen op een smal stuk moeten zij de kant in en terug uit zien te geraken.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

- neem een slot mee, zodat je je fiets op slot kan leggen wanneer je je gaat inschrijven. Dat slot kan je dan rond een paal laten hangen terwijl je je tochtje rijdt, nadien wel niet vergeten je slot terug op te pikken
- zorg dat je een gsm mee hebt, en vraag aan de inschrijving achter het noodnummer
- indien je niet op voorhand weet welke afstand je gaat rijden, kan je best eventjes de kaart checken : zo weet je waar de splitsingen zijn, en hoe groot de extra lussen zijn. Normaal gezien is ook de bevoorrading aangeduid op die kaart
- neem iets te eten mee (bv granny's) en drank voor onderweg. Aan de bevoorrading zal je je drinkbus kunnen bijvullen indien nodig, en als je op tijd vertrekt zal er ook nog wel iets te eten zijn
- drink voldoende en regelmatig
- persoonlijk zou ik er voor kiezen om pas rond 10u te vertrekken : dan is het heel wat rustiger op 't parcours, en dan kan je extra genieten van je tochtje
- zorg dat je reserve-materiaal meehebt : 1 of 2 binnenbanden, een pomp, een multitool (met kettingpons) en bandenlichters indien nodig. Oefen thuis een beetje met het vervangen van een binnenband en het ponsen van een ketting (neem een oude versleten ketting waarop je oefent - gratis te krijgen bij je fietsenboer)
- en zoals iedereen hierboven reeds zei : GENIET van je ritje :wink:
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Jawade

Wat hier geschreven wordt is nu wel waar,maar als onze Action-main da allemaal in zijn koppeke moet steken voor zijn eerst rit zal hij er volgens mij liet veel aan beleven.
Ik zou zeggen ga naar de inschrijftafel en betaal er 3 € en geniet van een TT'ke.Vertrek niet te vroeg en start rustig neem eventueel de korte afstand.Op de bevoorrading is er drank en een versnapering voorzien das meer dan voldoende voor een TT (ge vertrekt hier trouwens niet voor een marathon).Ge hebt een nieuw bikeske vertrouw hierop enkel een binnenband is aan te raden(als ge panne hebt zal er wel een blauw lintje stoppen om deze op te pompen)de andere tools maakt ieder voor zich maar uit.

Voor de rest veel bikeplezier .
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ketting smeren, binnenbandje meenemen, drinkbusje vullen, inschrijven.
Pijlkes volgen, op het gemakje toerke doen, pintje pakken.

Niet druk in maken.
De eerste keer kies je best voor de korte afstand. (het is nogal frisjes aan het worden).
Gebruikersavatar
vommie
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 30 mei 2003 14:32
Rijdt met: Santos SCC 03

Bericht door vommie »

Gewoon doen. Eigenlijk maar een tip : draag een helm want dit kan grote verrassingen voorkomen !!! Veiligheid op de eerste plaats.
Plaats reactie