anti-diefatsl

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

anti-diefatsl

Bericht door cuby »

Ik ga een tuinhuis zetten en begin met een betonneke te gieten. Nu dacht ik eraan om een "bevestigingsbuis?" voor een slot mee in den beton te gieten om da fiets daaraan vast te maken. iemand een suggestie?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Denk er ook aan om een nieuw tuinhuis te construeren.
Zou naast stockageruimte echter ook moeten dienen als kleine werkruimte (om o.a. ook het onderhoud te doen aan de vlo's).
Ik zou eerder gaan voor een degelijke constructie, eig zo'n beetje als de hoofdwoning.
Goede fundering graven, wanden én plafond in steen of beton, indien raam dan zwaar uitgevoerd of geen, een inbraakwerende deur, eventueel alarm.
Tenslotte wordt in zo'n tuinhuis buiten de dure fiets ook nog waardevol gereedschap bewaard, en niet enkel een grasmachine,...
Voor de esthetiek eventueel afwerken met hout...
Imo is het altijd interessanter om eventuele dieven vooral buiten te houden.
Eenmaal ze via een makkelijk te kraken tuinhuisdeur binnen geraken en de eigenaar is de ganse dag afwezig dan hebben ze alle tijd om ongestoord en discreet de zwaarste sloten te bewerken en open te krijgen.
Gebruikersavatar
Karakoram1
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 22 mar 2006 19:44
Rijdt met: nen ongelakte

Bericht door Karakoram1 »

Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

nog een goed idee, je kan er ook gewoon een stalen ring in de beton steken (over verschillende) .

bij mijn houten tuinhuis had ik een alarm op de deur staan, als je de deur opende moest je binnen de 10 sec een code invoeren of het alarm ging af .
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Een beugel in de muur is altijd beter, dan kunnen ze de kniptang niet op de grond zetten om meer kracht te zetten bij het kettingdoorknippen.

Wodrt wel moeilijker bij een houten tuinhuis natuurlijk.
Gebruikersavatar
B.insane
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 19 dec 2004 20:21
Rijdt met: Titanium mee grote wielen
Contacteer:

Bericht door B.insane »

gewoon een goei verzekering nemen :-D
Mijn velo's hingen ook vast aan de muur. inbraak werende deur in stenen tuinhuis. Een beetje inbreker is op minder dan 5 min binnen. #-o
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Je fietsen zijn meeverzekerd met een brand en diefstalverzekering van de woning.
Enfin, bij mij toch. Ik spreek uit ervaring, 2 fietsen uit tuinhuis gestolen.
Je moet wel laten zien dat het tuinhuis deftig afgesloten is (was).

Uiteraard wil ik ook niet dat ze mijn fiets stelen, verzekerd of niet.
Laatst gewijzigd door TaurineR op do 06 sep 2012 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B.insane
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 19 dec 2004 20:21
Rijdt met: Titanium mee grote wielen
Contacteer:

Bericht door B.insane »

TaurineR schreef:Je fietsen zijn meeverzekerd met een brand en diefstalverzekering van de woning.
Enfin, bij mij toch. Ik spreek uit ervaring, 2 fietsen uit tuinhuis gestolen.
Je moet wel laten zien dat het tuinhuis deftig afgesloten is (was).
Als ge voor diefstal verzekert zijt zijn uw fietsen automatisch mee verzekerd. Zolang ze maar in een afgesloten ruimte staan zoals een tuinhuis dat op slot is (en dat mee verzekerd is natuurlijk).
Alle, zo was het bij mij toch.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

Als je als staal gehard staal neemt zit je toch al redelijk veilig. Natuurlijk krijgen ze alles open, maar bij dit moeten ze toch al een slijpschijf gebruiken.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

jakke-pompier schreef:Als je als staal gehard staal neemt zit je toch al redelijk veilig. Natuurlijk krijgen ze alles open, maar bij dit moeten ze toch al een slijpschijf gebruiken.
en kleine slijpschijf op 18volt en het is zo geklaard, ga je waarschijnlijk niet eens wakker van worden, en anders zo'n grote zaag met een ijzerblad erin, maakt nog veel minder lawaai
Plaats reactie