shifters zonder aanwijzer

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
kevinv
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 13 jan 2011 17:39
Rijdt met: is onderweg

shifters zonder aanwijzer

Bericht door kevinv »

Hey,

Ik had tot een tijdje terug SLX-shifters waar ik wel tevreden over was. Nu moet ik er nieuwe kopen, en dacht ook aan SLX. Bestaat de mogelijkheid om de "aanwijzers" van de shifters te verwijderen? Want ook de XT-versie heeft dit, pas vanaf XTR dat dit wegvalt. Ik vind het er gewoon niet uitzien op men nieuwe bike.

grtz
Kevin
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

bijxt shifters kan je die erafhalen en aan de andere kant zit een rond plaatje die je dan in de plaats van de aanwijzers kan plaatsen.
zal bij slx ook wel zijn zeker ?
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Bericht door wattie »

Inderdaad, zelfde bij slx.
Gebruikersavatar
Brecht123
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 27 jul 2012 02:03
Rijdt met: Canyon - Grand Canyon AL 6.0
Contacteer:

Bericht door Brecht123 »

Bestaat het tegenovergestelde?

ik heb net een nieuwe mtb en daar staat de Shimano SLX 10-speed op. deze heeft geen aanwijzers :(
Wanneer ik aan het fietsen ben vergeet ik soms in welke versnelling ik zit, waardoor het soms komt dat ik vooraan op mijn binnenste blad aan het rijden ben en achteraan op mijn buitenste... kan niet gezond zijn.

Bestaat de mogelijkheid om dit apart aan te kopen en te monteren?

thx
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Re: shifters zonder aanwijzer

Bericht door JLSteve78 »

kevinv schreef:Hey,

Ik had tot een tijdje terug SLX-shifters waar ik wel tevreden over was. Nu moet ik er nieuwe kopen, en dacht ook aan SLX. Bestaat de mogelijkheid om de "aanwijzers" van de shifters te verwijderen? Want ook de XT-versie heeft dit, pas vanaf XTR dat dit wegvalt. Ik vind het er gewoon niet uitzien op men nieuwe bike.

grtz
Kevin
Is het al gelukt?

Het werkt idd zoals hier eerder geschreven. Aaanwijzers eraf halen en het rond plaatje dat aan de achterkant van de aanwijzers steekt op hun plaats zetten.
Lukt bij SLX en XT.
kevinv
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 13 jan 2011 17:39
Rijdt met: is onderweg

Bericht door kevinv »

Idd, het is gelukt zoals eerder aangeven... Veel mooier zicht nu...
Plaats reactie