Zijn er hier mannen dei weten hoe je best rijd in het zand.
-welke vitesse
-techniek.
-welke vork.
-banden.
Wa hebben de mannen op hun fiets zitten, als ze een strand race rijden.
Kunnen jullie me helpen. :D
groeten roy.
Hoe rijd je best in de duinen en strand.
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Berichten: 858
- Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
- Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
- banden
* beachbanden: zie zoekfunctie voor verschillende soorten, dit zijn brede banden (2.00" - 2.35") met een vlak loopvlak met hier en daar een waterafvoer lijntje
* brede banden met weinig profiel of afgesleten profiel, zodanig dat je eigenlijk "vliegt" over het zand, deze moeten breed zijn omdat je anders in het zand zakt
- vorken
* vaste vork: koop je bij je fietsenboer of zit er al op (hoe bevestigen zie zoekfunctie)
dit deze voordelen:
- lager geparkeerd vooraan, om meer liggend te kunnen fietsen
- verende vorken gaan kapot van het zout (bushing-, foam rings...)
- groter rendement dan verende vorken (of je moet met een lock out rijden)
* verende vork: mogelijk ingepakt in keukenfolie om te beschermen voor zeewater, of gewoon bloot (eigen keuze naar budget )
leuker om een golfbreker mee op en af te knallen
- techniek: ik heb al enkele beach races gedaan en heb dus al een beetje ervaring,
- bij loopstart; zolang mogelijk lopen naar het harde zand (zachte zand verspeel je krachten)
- bij gewone start, hmja maken dat je meebent zou ik zeggen
- niet opblazen in de start, ze vliegen je voorbij, later betaal je je startmoeite 4 dubbel terug
- bij windop in groepje blijven hangen
- niet lang in los zand rijden, zeker niet als je er al door zit
ga liever lopen (na eindje is dat je zelf vooruit slepen) want anders val je nog eerder omver dan vooruit te raken
- nooit naar het zand kijken als je loopt, anders gegarandeert prijs
- REM voordat je afspringt (dendeze heeft ooit in de finale, de schelpkes van dichtbij gezien )
- en voor de rest blijven gas geven
- bij versnellingen, hm bij los zand als je er toch door rijdt zal dat heel klein zijn, en bij windachter de grootste die je hebt
* beachbanden: zie zoekfunctie voor verschillende soorten, dit zijn brede banden (2.00" - 2.35") met een vlak loopvlak met hier en daar een waterafvoer lijntje
* brede banden met weinig profiel of afgesleten profiel, zodanig dat je eigenlijk "vliegt" over het zand, deze moeten breed zijn omdat je anders in het zand zakt
- vorken
* vaste vork: koop je bij je fietsenboer of zit er al op (hoe bevestigen zie zoekfunctie)
dit deze voordelen:
- lager geparkeerd vooraan, om meer liggend te kunnen fietsen
- verende vorken gaan kapot van het zout (bushing-, foam rings...)
- groter rendement dan verende vorken (of je moet met een lock out rijden)
* verende vork: mogelijk ingepakt in keukenfolie om te beschermen voor zeewater, of gewoon bloot (eigen keuze naar budget )
leuker om een golfbreker mee op en af te knallen
- techniek: ik heb al enkele beach races gedaan en heb dus al een beetje ervaring,
- bij loopstart; zolang mogelijk lopen naar het harde zand (zachte zand verspeel je krachten)
- bij gewone start, hmja maken dat je meebent zou ik zeggen
- niet opblazen in de start, ze vliegen je voorbij, later betaal je je startmoeite 4 dubbel terug
- bij windop in groepje blijven hangen
- niet lang in los zand rijden, zeker niet als je er al door zit
ga liever lopen (na eindje is dat je zelf vooruit slepen) want anders val je nog eerder omver dan vooruit te raken
- nooit naar het zand kijken als je loopt, anders gegarandeert prijs
- REM voordat je afspringt (dendeze heeft ooit in de finale, de schelpkes van dichtbij gezien )
- en voor de rest blijven gas geven
- bij versnellingen, hm bij los zand als je er toch door rijdt zal dat heel klein zijn, en bij windachter de grootste die je hebt
- roy
- Mountainbiker
- Berichten: 1373
- Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
- Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
- Contacteer:
focus_wrc schreef:- banden
* beachbanden: zie zoekfunctie voor verschillende soorten, dit zijn brede banden (2.00" - 2.35") met een vlak loopvlak met hier en daar een waterafvoer lijntje
* brede banden met weinig profiel of afgesleten profiel, zodanig dat je eigenlijk "vliegt" over het zand, deze moeten breed zijn omdat je anders in het zand zakt
- vorken
* vaste vork: koop je bij je fietsenboer of zit er al op (hoe bevestigen zie zoekfunctie)
dit deze voordelen:
- lager geparkeerd vooraan, om meer liggend te kunnen fietsen
- verende vorken gaan kapot van het zout (bushing-, foam rings...)
- groter rendement dan verende vorken (of je moet met een lock out rijden)
* verende vork: mogelijk ingepakt in keukenfolie om te beschermen voor zeewater, of gewoon bloot (eigen keuze naar budget )
leuker om een golfbreker mee op en af te knallen
- techniek: ik heb al enkele beach races gedaan en heb dus al een beetje ervaring,
- bij loopstart; zolang mogelijk lopen naar het harde zand (zachte zand verspeel je krachten)
- bij gewone start, hmja maken dat je meebent zou ik zeggen
- niet opblazen in de start, ze vliegen je voorbij, later betaal je je startmoeite 4 dubbel terug
- bij windop in groepje blijven hangen
- niet lang in los zand rijden, zeker niet als je er al door zit
ga liever lopen (na eindje is dat je zelf vooruit slepen) want anders val je nog eerder omver dan vooruit te raken
- nooit naar het zand kijken als je loopt, anders gegarandeert prijs
- REM voordat je afspringt (dendeze heeft ooit in de finale, de schelpkes van dichtbij gezien )
- en voor de rest blijven gas geven
- bij versnellingen, hm bij los zand als je er toch door rijdt zal dat heel klein zijn, en bij windachter de grootste die je hebt
dank u voor de tips.
Moie banden $monkeyjoe
Ps die golfbrekers liggen glad zeker.
groeten roy.
- freezy
- Mountainbiker
- Berichten: 2328
- Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
- Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
golfbrekers kunnen idd glad zijn maar je moet er gewoon recht op en recht af gaan, net voor de golfbreker wiel optrekken, zodra je contact krijgt met de golfbreker, kan je beginnen trappen (is soms wel nodig om vlot boven te raken), snelheid die ik probeer te hebben bij het opspringen van de golfbreker is 25 tot max 27 per uur, bij sneller komen de wielen los en wordt de golfbreker een schans :D waar ge dan uitkomt................
maar eigenlijk hebt ge da in de panne allemaal nie nodig want ik denk nie da er 1 golfbreker inzit...
maar eigenlijk hebt ge da in de panne allemaal nie nodig want ik denk nie da er 1 golfbreker inzit...