vervoer fiets in bestelwagen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Nu zet ik die gewoon vast tegen de zijkant, zo kan ik gemakkelijk 4 fietsen meenemen met nog plaats voor de sporttassen en dergelijke. Maar ik zoek een properdere oplossing.
Als ik alleen ben leg ik die gewoon plat op de vloer, simpeler kan niet.
Koekwous
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 22 dec 2011 20:48
Rijdt met: On One Lurcher

Bericht door Koekwous »

Ik trek mijn fietsen altijd tegen de zijkant aan,boven een riem aan zijkant van auto en die rond de zadelpen en terug,ik kan wel maar 2 fietsen zo vastzetten in mijn combo,maar heb ook maar 2 zitplaatsen,dus goed genoeg,fietsen staan muurvast en heb een kleine mousse geplakt aan zijkant van de auto om beschadiging aan auto en stuur(bar-end) te voorkomen...
stevenvangassen
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: di 02 nov 2010 23:59
Rijdt met: Cannondale Caffeïne F2

Bericht door stevenvangassen »

@ Kenny & Koekwous: natuurlijk is dit de eenvoudigste wijze wanneer je veel plaats hebt en/of een beperkt aantal fietsen mee te nemen hebt, bij mij lukt dit tot 3 stuks. Vermits we echter binnenkort een biketrip plannen met 4 pers. en 5 fietsen had ik echter een andere oplossing nodig... En omdat anderen blijkbaar ook naar dergelijke oplossingen op zoek waren heb ik de foto's maar even gepost.
hamontenaar
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:10
Rijdt met: koga miyata

Bericht door hamontenaar »

Ik had aluminium kokertjes tegen de tussenwand geschroefd en daar iets tussen gestoken van paar mm. Zodanig kon ik er zo een bandjes van een fietsdrager tussen steken waarmee ik het voor- of achterwiel vast kon maken en dan deed ik aan de zader- of stuurpen een spanriem aan zodat de fiets niet kon omvallen.
bert v
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 01 sep 2011 23:52
Rijdt met: scott scale 50

Bericht door bert v »

iemand enig idee waar ik nogal heel snel zo van die voorvorkhouders kan gaan halen in/rond het antwerpse??
deze kan ik namelijk op een plank in mijn camionet vijzen,en kan ik mijn fietskes iets beter vervoeren :-)
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Bericht door GW »

bert v schreef:iemand enig idee waar ik nogal heel snel zo van die voorvorkhouders kan gaan halen in/rond het antwerpse??
deze kan ik namelijk op een plank in mijn camionet vijzen,en kan ik mijn fietskes iets beter vervoeren :-)
http://www.fix-fork.com/

Wat is heel snel? Dit is binnen de week in huis,misschien dat als je nu besteld je ze voor het weekend nog hebt. De opslag plaats is wel in Veurne dus niet bij de deur.
Is wel een super goed systeem,ben ik heel kontent van :-D
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

bert v schreef:iemand enig idee waar ik nogal heel snel zo van die voorvorkhouders kan gaan halen in/rond het antwerpse??
deze kan ik namelijk op een plank in mijn camionet vijzen,en kan ik mijn fietskes iets beter vervoeren :-)

Hoeveel heb je er nodig?

Ik heb hier nog wel enkele steunen liggen die ik ooit eens laten maken heb.
Ik gebruik er hier maar slechts 2 van en ik denk dat ik er nog een 4 tal heb liggen.
bert v
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 01 sep 2011 23:52
Rijdt met: scott scale 50

Bericht door bert v »

pukkie89 schreef:
bert v schreef:iemand enig idee waar ik nogal heel snel zo van die voorvorkhouders kan gaan halen in/rond het antwerpse??
deze kan ik namelijk op een plank in mijn camionet vijzen,en kan ik mijn fietskes iets beter vervoeren :-)

Hoeveel heb je er nodig?

Ik heb hier nog wel enkele steunen liggen die ik ooit eens laten maken heb.
Ik gebruik er hier maar slechts 2 van en ik denk dat ik er nog een 4 tal heb liggen.
heb je fotoke van deze vork houders??
met snel bedoel ik eigenlijk voor vrijdag middag.
ik vertrek dan naar de ardennen en zou het leuk zijn deze al gevezen te kunne hebben in mene camionet :-)
met 2 stuks zou ik wel tevreden zijn.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Fotooke heb ik in je mailbox gedropt :wink:
Neonex
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 17 sep 2012 23:27
Rijdt met: Cube Ltd 29

Bericht door Neonex »

Ben net begonnen met men eigen berlingo interichte zal morgen de foto's opladen het voorwiel naam ik er uit en het achterwiel zit vast in aan soort goot. Hoop dat het werkt want ik zou naar Duitsland wille gaan met de vriendin en de MTb's :-D
Plaats reactie