Kuisen van men darmpje(van mijn camelback!!!)

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Kuisen van men darmpje(van mijn camelback!!!)

Bericht door maltje »

Hoe kan ik dit proper maken????
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Heel gemakkelijk gaat dit natuurlijk met de Camelbak ,,Claening Brusch KIt'' kost +- 10€ het is een borstelset bestaande uit een korte en een dunne lange borstel die speciaal voor dit darmpje dient
Gebruikersavatar
TRIIAD
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 30 aug 2004 17:19
Rijdt met: decathlon Rockrider 8.2

Bericht door TRIIAD »

met een breinaald en een dikke veter??
gewoon zorgen dat ge der geen gaten in prikt
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

heet water met afwasmiddel erin, en zak laten leeglopen. Maar ik gebruik dan ook alleen maar water ipv sportdrank in mijn camelback. De suikers steek ik in mijn drinkbussen.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

De beste oplossing, is diegen die hier een paar antwoorden boven staat.
Een borstel setje kopen van CamelBak zelf. Ik heb na lang zoeken naar andere oplossingen, uiteindelijk ook die set gekocht.


En als je de smalle drinkbuis mooi uitgepoetst hebt, zwaai ze dan nog eens goed in het rond. Daarmee verwijder je gegarandeerd de laatste druppels eruit.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

piefkie schreef:heet water met afwasmiddel erin, en zak laten leeglopen. Maar ik gebruik dan ook alleen maar water ipv sportdrank in mijn camelback. De suikers steek ik in mijn drinkbussen.
Dat doe ik dus ook...maar zonder afwasmiddel...ik doe er ook maar alleen water in.Meestal zijn de suikers in reep vorm! :wink: ( geen kokend water hé!)
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

Ik reinig het darmpje door er enkele malen een klein stukje spons door te blazen. De zak zelf hou ik proper door er regelmatig enkele tabletten voor kunstgebitten in te gooien (wel niet van drinken!) en 1 maal per 2 maanden gooi ik er ook tabletjes in op babyflesjes koud te steriliseren. Ik heb mijn C'Bak nu al 2 jaar en er groeien nog steeds geen fauna en flora in.
PS: Om het darmpje makkelijk eraf of op te zetten hou je het uiteinde even onder heet water.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ik vul die steeds met Spa-reine en moet deze bijgevolg zelden of nooit poetsen.
Hang deze steeds gevuld weg klaar voor de volgende rit
Waarom lukt dit niet met kraantjeswater?
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Na het reinigen met water (soms nachtje bruistablet voor valse tanden), vliegt hij de diepvries in :wink: . Just voor da darmpje moet ik nog eens dat borstelke kopen
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

ik doe zoals qube, beetje water om uit te spoelen en dan in de diepvries, met mijn bidons doe ik dat ook.
Laatst gewijzigd door freezy op za 20 nov 2004 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie