Wat is nu een goede band?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Jommeke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 11 sep 2004 20:57

Wat is nu een goede band?

Bericht door Jommeke »

Ik rij sinds enkele weken, doordat mijn banden aan vervanging toe waren, met Ritchey Z-Max 1.9. Heb deze voor 6€/stk kunnen kopen maar moet zeggen dat ze vreselijk tegenvallen. In de modder is het net of je wielen vast gezogen worden en grip vind ik ook als behalve. Wanneer je van asfalt het bos in gaat schuif het voorwiel regelmatig. Hiervoor reed ik me Ritchey Speed-max. Deze banden lopen perfect alleen is de grip wat minder in deze tijd van het jaar. Wie kan me vertellen wat nu een goede band is: met goede grip en lage rolweerstand?
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

irc mythos xc, geax country rider (voor achteraan), kenda weet ik veel

mijne wolber die op de yz2 staat slipt niet weg, en trekt overal door, maar een verschrikkelijk hoge rolweerstand.
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

persoonlijk vind ik dat schwalbe veel goede bandjes maakt.
veel beter dan hutchinson
(persoonlijke mening hé)

btw ik rij vooraan met hutchinson mosquito en achteraan met een swchalbe black jack (beiden ust)
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Ik rij ook met Z maxxen, heel het kaar door, gene last mee.
ghost-rider
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 11 nov 2004 17:19
Rijdt met: ghost scandium-full XT '04- black super air spv-dt swiss wheels
Contacteer:

Bericht door ghost-rider »

ik heb nu schwalbe racing ralph's steken (2.25") vrij goede grip en lage rolweerstand :wink:
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

Lage rolweerstand gecombineerd met veel grip in deze weersomstandigheden = utopie.
Je zal ergens toegevingen moeten gaan doen.
Gebruikersavatar
stoney
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 15 jul 2004 19:05
Rijdt met: cannondale f2000 sl

Bericht door stoney »

ik rijd met michelin comp s light tubless. 2.0 zeer goede band . zelf in de modder maar dan wel met weinig druk 1.7 kg vooraan en 1.9 achter
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

ghost-rider schreef:ik heb nu schwalbe racing ralph's steken (2.25") vrij goede grip en lage rolweerstand :wink:
Ik rij ook zéér graag met die RR! Maar niet te hard stoefen over die grip hoor. Wacht bijvoorbeeld maar eens als je uit een bos/veld komt, nog beetje mud op de banden en je gaat dan een nat verhard wegdek op.
Of van die heerlijke natte uitstekende boomwortels!

Onthoud deze post maar :wink: , ik heb er al es 6 weken gekneusde ribben aan overgehouden :evil:
qwan
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 09 feb 2004 21:35
Rijdt met: Specialized Stumpjumer FSR

Bericht door qwan »

Thorgal schreef:
ghost-rider schreef:ik heb nu schwalbe racing ralph's steken (2.25") vrij goede grip en lage rolweerstand :wink:
Ik rij ook zéér graag met die RR! Maar niet te hard stoefen over die grip hoor. Wacht bijvoorbeeld maar eens als je uit een bos/veld komt, nog beetje mud op de banden en je gaat dan een nat verhard wegdek op.
Of van die heerlijke natte uitstekende boomwortels!

Onthoud deze post maar :wink: , ik heb er al es 6 weken gekneusde ribben aan overgehouden :evil:
Ik rij zelf ook met de RR, de 2.25 UST en de 2.1 met binnenband. Qua grip vind ik dat ze heel ver uit elkaar liggen: met de 2.1 wordt de minste modder een glijpartij. De 2.25 is nog steeds geen modderband, maar een paar honderd meter modder op een TT worden zonder veel moeite verteerd. Ligt dit volgens jullie aan de breedte of aan al dan niet UST?
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

De beste banden kwa grip/rolweerstand/gewicht/prijs vind ik de schwalbe jimmy's.
Plaats reactie