Bandendruk bij drassig en glad weer!
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Bandendruk bij drassig en glad weer!
Heb gisteren Kruishoutem meegedaan(45) en in het begin was het heel glad op de wei, ik had 2,5 voor en 3kg achter gepomt en heb kennis gemaakt met de Kruishoutemse grond, heb daarna een beetje lucht uitgedaan en niet meer gevallen, mijn vraag: wat is jullie ervaring met modderige ondergrond?
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Berichten: 981
- Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
- Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
- Contacteer:
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Op lage druk heb je meer grip, dus logisch dat bij te weinig grip je je banden wat platter zet.
Maar in de huidige mud lopen de meeste banden veel te snel vol, je hebt een band met een zeer open profiel nodig.
Maar in de huidige mud lopen de meeste banden veel te snel vol, je hebt een band met een zeer open profiel nodig.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Een band die platter staat heeft meer contactopp. maar gaat niet minder modder meenemen hoor, eerder integendeel.
ja maar in de modder meer contact oppervlak wil wel zeggen meer gripnothing 's impossible schreef:Een band die platter staat heeft meer contactopp. maar gaat niet minder modder meenemen hoor, eerder integendeel.
wel nadelig op de weg volledig mee akkoord
ik was in een vorig leven motocrosser en was ne goeie modder rijder ik zeed met ocharme 200gram druk int slijk ze verklaarde me zot maar ik schoof ni
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Zie m'n 1' postmecha schreef:ja maar in de modder meer contact oppervlak wil wel zeggen meer gripnothing 's impossible schreef:Een band die platter staat heeft meer contactopp. maar gaat niet minder modder meenemen hoor, eerder integendeel.
Ik reed ook in Kruishoutem en daar had ik 3 op m'n achterband... Er was maar 1 enorm glad stuk waar ik me beklaagde dat ie zo hard stond...
De toch in Kruishoutem was voornamelijk op redelijk verharde banen en als je dan je druk laat zakken, zal je geen mooi avs halen op die beton
grtz
edit: btw, ik was ook bijna gevalle in dat drassige stuk naast die wijngaarden, man man, paar keer uit de pedalen gemoeten!!!
De toch in Kruishoutem was voornamelijk op redelijk verharde banen en als je dan je druk laat zakken, zal je geen mooi avs halen op die beton
grtz
edit: btw, ik was ook bijna gevalle in dat drassige stuk naast die wijngaarden, man man, paar keer uit de pedalen gemoeten!!!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Genius,
Ge hebt verschillende soorten modder, afhankelijk van de ondergrond en de hoeveelheid neerslag, uren zonneschijn en temperatuur.
De laatste dagen is de mud hier in de streek (zand-leem) nogal aan de gladde en plakkende kant. Een goeie regenbui zou de mud hier veel vloeibaarder en minder plakkerig maken.
Zoals het nu ligt ben je beter af met een fast fred dan met een XLS.
Een tussenoplossing zoals een comp s of een racing ralph is waarschijnlijk het beste.
Een skinny jimmy zou het ook zeer goed doen.
Een ander nadeel van die plakkende modder is dat je modderophoping krijgt aan de remmen (of ingeval van schijven) aan de achterbrug en de vorkbenen.
Ge hebt verschillende soorten modder, afhankelijk van de ondergrond en de hoeveelheid neerslag, uren zonneschijn en temperatuur.
De laatste dagen is de mud hier in de streek (zand-leem) nogal aan de gladde en plakkende kant. Een goeie regenbui zou de mud hier veel vloeibaarder en minder plakkerig maken.
Zoals het nu ligt ben je beter af met een fast fred dan met een XLS.
Een tussenoplossing zoals een comp s of een racing ralph is waarschijnlijk het beste.
Een skinny jimmy zou het ook zeer goed doen.
Een ander nadeel van die plakkende modder is dat je modderophoping krijgt aan de remmen (of ingeval van schijven) aan de achterbrug en de vorkbenen.