Cadansmagneet op crank

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
GeeCee
Mountainbiker
Berichten: 1361
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 19:15
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)
Contacteer:

Bericht door GeeCee »

MirFlash schreef:Tip volgende keer neem de maat erboven 12x3, past perfect en vult volledig het gat.

En voor Tita assen gemakkelijk met hotglue te bevestigen, en door de grote maat gemakkelijk deraf te krijgen zonder dat uw pedaalas volledig gevuld wordt met de hotglue. :wink:

Wat versturen, ik heb daar zeker met de 12x3 gn goeie ervaringen.
Die blijven plakken in de postbus. Ik spreek uit uitvaring #-o

En in een doos, heb ik al evenmin goeie ervaring, zeker als die #@$*£ brievenbus aan den andere kant te klein is (iemand zal het wel begrijpen :wink: )
Ik begrijp uw tip (12x3) maar het gevaar bestaat dat inderdaad de magnetische kracht te groot wordt. Het originele cadansmagneetje van Garmin is ook niet van de grootste.
Omdat de Garminsensor op de achterbrug ook nog een snelheidssensor in huis heeft, mogen hier geen storingen optreden veroorzaakt door te zware magneten!
Dus ik hou het uit veiligheid liever bij 9X3 mm, dat het gat niet volledig opgevuld geraakt is op zich bijkomstig.
Alleszins bedankt voor de tip ivm de tita-assen :wink:
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Snelheidsmagneet van Garmin is anders ook wel heel krachtig.

Rij al een tijdje zo, buiten het feit die dat zaken overal blijven "plakken" als je ze deraf haalt (en gemakkelijk splinteren als die hun eigen weg "volgen"), nooit problemen gehad met "storingen"

Het veld wordt niet echt groter, alleen de oppervlakte en dus hierdoor de "kracht/oppervlakte".
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

GeeCee schreef:
J&B schreef:Geert, Heb je nog magneetjes op voorraad? Zo ja mag je er in het weekend altijd eentje meebrengen.
Komt in orde Jochen!
nog ééntje extra (als je er nog hebt)voor een bike maat
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

MirFlash schreef: En in een doos, heb ik al evenmin goeie ervaring, zeker als die #@$*£ brievenbus aan den andere kant te klein is (iemand zal het wel begrijpen :wink: )
:lol:
Gebruikersavatar
GeeCee
Mountainbiker
Berichten: 1361
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 19:15
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)
Contacteer:

Bericht door GeeCee »

Erik.B schreef:
GeeCee schreef:
J&B schreef:Geert, Heb je nog magneetjes op voorraad? Zo ja mag je er in het weekend altijd eentje meebrengen.
Komt in orde Jochen!
nog ééntje extra (als je er nog hebt)voor een bike maat
Breng morgen eentje mee naar Helchteren Erik!
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

GeeCee schreef:
Erik.B schreef:
GeeCee schreef: Komt in orde Jochen!
nog ééntje extra (als je er nog hebt)voor een bike maat
Breng morgen eentje mee naar Helchteren Erik!
thanx
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Ik heb uw magneetje gisteren geinstalleerd en het werkt perfect! Kheb zelfs de sensor niet moeten herpositioneren. De magneet is krachtig genoeg zodat de sensor niet perfect in lijn moet staan. Nogmaals bedankt! :-)
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Bericht door dannyvk »

A leuk zo te zien, had het net geplaatst dus even deze tocht doen en dan vliegt hij er van thx voor de tip.
Zal vee mooier zijn
Gebruikersavatar
GeeCee
Mountainbiker
Berichten: 1361
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 19:15
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)
Contacteer:

Bericht door GeeCee »

ThaDoc schreef:Ik heb uw magneetje gisteren geinstalleerd en het werkt perfect! Kheb zelfs de sensor niet moeten herpositioneren. De magneet is krachtig genoeg zodat de sensor niet perfect in lijn moet staan. Nogmaals bedankt! :-)
Graag gedaan, ben juist terug van MTB vakantie (Sabran- Z-Frankrijk) op zéér ruig terrein gereden en een paar keer gecrashed. Magneetje hangt er nog steeds :lol:

Als er iemand nog eentje wilt, ik heb er nog liggen!
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Ben ook net terug van vakantie met MTB in de Provence. Fietske heeft serieuze schokken verwerkt en magneetje plakt er nog steeds aan! :-)
Plaats reactie