Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door Prospeer »

peter-bastanie schreef:ik gebruik al meer dan een jaar wd40 op mijn fiets...meer moet dat niet zijn en blinkt als nooit tevoren :lol:
Bedoel je dan de WD40 waar je roestige vijzen mee losmaakt? Of de Bike Line van WD40. Zie foto hieronder.
Want al deze zelf bedachte huis-tuin-en-keukenmiddeltjes kunnen wel werken... maar als je een matzwart carbon frame hebt :roll: dan wil ik natuurlijk wel een product kiezen dat niet invreet in verf / carbon en of mijn matzwarte fiets laat blinken als nooit tevoren :-D

Zelf gebruik ik Cyclon om de fiets te wassen, maar zoek nog een goed product om de fiets daarna "af te werken"
Afbeelding
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door freezy »

Ik heb mijn matzwart frame altijd onderhouden met WD40. Na het wassen beetje WD40 op een zachte doek vernevelen en daar het frame met inwrijven. Je kan ook bumperspray gebruiken. Mijn frame is nooit uiteengevallen of in het niets opgelost... :wink:
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door Prospeer »

freezy schreef:Mijn frame is nooit uiteengevallen of in het niets opgelost... :wink:
Je snapt mijn vrees! :lol:
Peer13
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 28 jul 2012 12:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door Peer13 »

Ik gebruik cockpitspray. Te verkrijgen bij het kruidvat voor €1,80 :-)
Gebruikersavatar
---jakke---
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 20:11
Rijdt met: Stevens sorona

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door ---jakke--- »

Dragunov schreef:Hi,

Met dank aan een tip een hele lijst gezien hoe een MTB schoon te maken, maar is er ook een speciaal product om je fietslak te beschermen terwijl je die wast (zoals Meguiars bij auto's) en is het ook nodig om je fiets te waxen zodat hij toch beter bestand is tegen zout op de weg en zo?

Als je beetje voor fiets zorgt en die deftig reinigt, kan je toch ook wel krassen in de lak (dat je dan zelf maakt) voorkomen...

Ben volledig nieuw in de wereld van de MTB en wil ook niet verkeerd me fiets onderhouden.

Dus het detailen van een MTB, iemand tips hierover?

Zoals ik al zei ben ik volledig nieuw en zoals ik ook al zei, komt alles misschien amateuristisch over, ook omdat het gewoon zo is!

Alvast bedankt!
Bike 7 clean gebruiken, extra goed op de ketting en schijven vernevelen paar min laten trekken frame beetje met spons. Daarna vooral ketting goed afspuiten met de tuinslang. ( nooit met hoge drukreiniger tenzij je gesponsord wordt maar die lopen ni zo breed ;-) ). Dit is echt een wondermiddel uw remmen zullen bijten als nooit tevoren!!!
TREMBIKER
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 22:45
Rijdt met: bulls

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door TREMBIKER »

Gisteren Bike 7 cleaner en de bus protect gekocht. Vandaag na vettige modder rit 1e maal gebruikt. Resultaat :ongelooflijk! Fiets afspoelen met tuinslang en cleaner erop vernevelen . 5a 8 min laten trekken en afspoelen. Alles proper, geen spons aangeraakt! De shine n protect valt ook mee. Voordien had ik muc off cleaner, maar die kuist zo goed het vuil ni weg. Enkel de polish voor erna van muc off (spuitbus) vind ik iets harder blinken...
ik ben alvast fan van bike 7, geen auto shampoo ed voor mij...
Gebruikersavatar
---jakke---
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 20:11
Rijdt met: Stevens sorona

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door ---jakke--- »

:wink:
TREMBIKER schreef:Gisteren Bike 7 cleaner en de bus protect gekocht. Vandaag na vettige modder rit 1e maal gebruikt. Resultaat :ongelooflijk! Fiets afspoelen met tuinslang en cleaner erop vernevelen . 5a 8 min laten trekken en afspoelen. Alles proper, geen spons aangeraakt! De shine n protect valt ook mee. Voordien had ik muc off cleaner, maar die kuist zo goed het vuil ni weg. Enkel de polish voor erna van muc off (spuitbus) vind ik iets harder blinken...
ik ben alvast fan van bike 7, geen auto shampoo ed voor mij...
Tyrael
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 feb 2014 10:15

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door Tyrael »

Dragunov schreef:Hi,

Met dank aan een tip een hele lijst gezien hoe een MTB schoon te maken, maar is er ook een speciaal product om je fietslak te beschermen terwijl je die wast (zoals Meguiars bij auto's) en is het ook nodig om je fiets te waxen zodat hij toch beter bestand is tegen zout op de weg en zo?

Als je beetje voor fiets zorgt en die deftig reinigt, kan je toch ook wel krassen in de lak (dat je dan zelf maakt) voorkomen...

Ben volledig nieuw in de wereld van de MTB en wil ook niet verkeerd me fiets onderhouden.

Dus het detailen van een MTB, iemand tips hierover?

Zoals ik al zei ben ik volledig nieuw en zoals ik ook al zei, komt alles misschien amateuristisch over, ook omdat het gewoon zo is!

Alvast bedankt!
Waar kan ik die lijst vinden? Ik ben op zoek naar goed info om je fiets te kuisen en te onderhouden.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door whaleshark »

Bike 7 cleaner... zal ik eens proberen... thanks
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Re: Speciaal product om frame schoon te maken en waxen?

Bericht door blazer »

ik gebruik gewoon mijn detail produkten van de auto . =D>
niks mis mee :lol:
Plaats reactie