Weer die verdommde rug

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Misty schreef:Ja van de rug kan ik ook wel meespreken!Ik heb ook last van artrose en daardoor vernauwing tussen L4-L5 en mijn bekken staat lichtjes gekantelt.Ik heb er nu ook een rustperide van 5weken opzitten door een zenuw die geraakt werd en daardoor tintelingen had in tenen en kuit!Ik krijg deze week mijn derde épidurale inspuiting en ben nu ook rustigaan terug beginnen trainen,hopelijk word 2005 eens een jaar zonder rugklachten!Ik kocht vorig jaar ook al een fully op aanraden van de dokter als ik mijn sport nog lang wil beoefenen en ga om de 3-5 weken naar gelang ik last heb bij de osteopaat en om de 2weken sauna ook goed voor de rug naar tschijnt!En ik neem ook gedurende 3maand glucosamine met dan een rustpauze van 14dagen om dan terug te herbeginnen!Hopelijk helpt het op termijn allemaal een beetje!
In mei 2003 geopereerd met dezelfde symptonen als jij,ook artrose tussen L4 en L5 eigenlijk is dit een spinale stenose.Voordien alles geprobeerd waaronder épidurale maar niets hielp ofwel tijdelijk.Ik raad je aan om contact op te nemen met prof.Goffin op Gasthuisberg in Leuven.
Voor mij is alles zeer goed verlopen.Ze hebben de artrose weg geschraapt
om zo de zenuwen terug meer ruimte te geven.Het enig probleem is dat je rug nu wel gevoeliger en zwakker is dan voordien maar dit kan je compenseren door gerichte buik en rugspieren te oefenen.Een fullsuspension is daarom een zeer goede oplossing om je sport verder te beoefenen.Je moet toch een revalidatie van 6 maanden inlassen en na 1jaar ben je voor 95% in orde.Den ouwe van vroeger zit er niet meer in
maar nu beoefen ik het mountainbiken vanuiteen ander stadpunt(plezier)
en dit geeft me zelfs meer voldoening dan voordien.
Gebruikersavatar
den Tomme
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 19:20
Rijdt met: Specialized

Bericht door den Tomme »

Jack77 schreef:5678 Kinesitherapeuten

Lemmens Daniël
Broekmansstraat 64
2221 Heist-op-den-Berg (Booischot)

Weet wat hij doet. Heeft een goede reputatie bij mensen die het kunnen weten. (Niet dat het er toe doet, maar het is zelf trouwens ook een fietser.)

Vr. gr.


Jack
Das wel interessant , en trouwens vlak in de buurt .
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

roger schreef:
Misty schreef:Ja van de rug kan ik ook wel meespreken!Ik heb ook last van artrose en daardoor vernauwing tussen L4-L5 en mijn bekken staat lichtjes gekantelt.Ik heb er nu ook een rustperide van 5weken opzitten door een zenuw die geraakt werd en daardoor tintelingen had in tenen en kuit!Ik krijg deze week mijn derde épidurale inspuiting en ben nu ook rustigaan terug beginnen trainen,hopelijk word 2005 eens een jaar zonder rugklachten!Ik kocht vorig jaar ook al een fully op aanraden van de dokter als ik mijn sport nog lang wil beoefenen en ga om de 3-5 weken naar gelang ik last heb bij de osteopaat en om de 2weken sauna ook goed voor de rug naar tschijnt!En ik neem ook gedurende 3maand glucosamine met dan een rustpauze van 14dagen om dan terug te herbeginnen!Hopelijk helpt het op termijn allemaal een beetje!
In mei 2003 geopereerd met dezelfde symptonen als jij,ook artrose tussen L4 en L5 eigenlijk is dit een spinale stenose.Voordien alles geprobeerd waaronder épidurale maar niets hielp ofwel tijdelijk.Ik raad je aan om contact op te nemen met prof.Goffin op Gasthuisberg in Leuven.
Voor mij is alles zeer goed verlopen.Ze hebben de artrose weg geschraapt
om zo de zenuwen terug meer ruimte te geven.Het enig probleem is dat je rug nu wel gevoeliger en zwakker is dan voordien maar dit kan je compenseren door gerichte buik en rugspieren te oefenen.Een fullsuspension is daarom een zeer goede oplossing om je sport verder te beoefenen.Je moet toch een revalidatie van 6 maanden inlassen en na 1jaar ben je voor 95% in orde.Den ouwe van vroeger zit er niet meer in
maar nu beoefen ik het mountainbiken vanuiteen ander stadpunt(plezier)
en dit geeft me zelfs meer voldoening dan voordien.
Ik hoop dat het bij mij zo ver niet hoeft te komen en dat ik geholpen ben met de drie épidurale's de rest die ik er voor doe!Tot 3jaar geleden deed ik heel intensief aan body bulding en werk nu 15jaar in de bouw als bekister en dit samen met mijn lengte van 1.94m zal wel een groot stuk van de oorzaak zijn van mijn rugklachten!Nu hou ik het alleen nog bij fitnessen als ik ga(max 1x per week)Welke gerichte oefeningen moest je juist doen na je operatie!!
Allesinds bedankt voor je reaktie Misty :wink:
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ik hoop dat het bij mij zo ver niet hoeft te komen en dat ik geholpen ben met de drie épidurale's de rest die ik er voor doe!Tot 3jaar geleden deed ik heel intensief aan body bulding en werk nu 15jaar in de bouw als bekister en dit samen met mijn lengte van 1.94m zal wel een groot stuk van de oorzaak zijn van mijn rugklachten!Nu hou ik het alleen nog bij fitnessen als ik ga(max 1x per week)Welke gerichte oefeningen moest je juist doen na je operatie!!
Allesinds bedankt voor je reaktie Misty :wink:[/quote]

3 maanden na de operatie eerst rugschool,daarna 3 maanden onder controle van een kinesist in het sportinstituut gerichte oefeningen op de toestellen.Het belangrijkste is het trainen van de bekkenbodemspier die je praktisch permanent moet opspannen bij een krachtinspanning.
Die oefeningen kan je best eerst trainen met een kinesist.Voor de rest zijn het de klassieke oefeningen maar steeds met de natuurlijke kromming van je wervelkolom en de bekkenbodemspier opgespannen.
Toerist567
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 23:52
Rijdt met: B1 bombus

Bericht door Toerist567 »

Het is mij allemaal wat.

Iedereen heeft wel zijn specifiek probleem en daar zal wel niet altijd dezelfde oplossing bij helpen.

Ik weet wel één ding, in een ziekenhuis of bij een klassieke geneesheer zien ze mij niet meer. [-X
Als ik die amateurs geloofde zat ik nu in één of andere pijnkliniek. :drunk:

Pillen, pijnstillers, operaties meer kennen die niet.
Iets tegen reuma .....iets tegen kniepijn waarvan men niet meer kan gaan.....iets tegen rugpijn waar men nachten van wakker ligt....
ze kunnen er een mens niet van af helpen. :evil:

Homeopathie, osteopaat,ying-yang dieet / evenwichtige voeding, op maat gemaakte zolen door de sporter in Hasselt enz
=> Weg reuma, weg kniepijn, weg rugpijn =D>
:lol:
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Calvin schreef:Had reeds 25 kiné beurten achter de rug !!! :drunk: :drunk: :drunk:
't Was wel wa beter doch nooit over, maar die OSTEOPAAT gaf mij wel het gewenste resultaat !!! =D> =D> =D>
Als ik het geweten had was ik er jaren daarvoor al naartoe gestapt...

Aan u de keuze, wie ni waagt wie ni wint :wink:

Greetz
Calvin
Als kinesist wil ik hier even mij mening over kwijt. Zowel een kine als een osteopaat kan rugpijn verhelpen doch niet dezelfde rugklachten.
Als wij patiënten krijgen met rugklachten en die patiënt heeft na 10 beurten nog geen enkele beterschap, dan gaan we de situatie samen met patiënt en dokter bekijken en sturen we die eventueel door naar een GOEIE osteopaat. Eentje die ook het werk van de kine aprecieert. Hij doet "het botprobleem", wij brengen verder de spieren terug in orde. Wij kunnen dus perfect samenwerken en de patiënt plukt er de vruchten van.
Eigelijk zal een GOEIE osteopaat u ook moeten toegeven dat wanneer je na drie "osteo"-behandelingen geen resultaat hebt, hij U ook niet verder zal kunnen helpen, dit terwijl verschillende osteo's (en ook kine's) U verder zullen behandelen om dus verder aan U te verdienen.
Maar allé, dat was even off topic zeker.

Succes verder met uw rug zou ik zeggen en laat u goed soigneren !
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Toerist567 schreef: Homeopathie, osteopaat,ying-yang dieet / evenwichtige voeding, op maat gemaakte zolen door de sporter in Hasselt enz
=> Weg reuma, weg kniepijn, weg rugpijn =D>
:lol:
Het is inderdaad soms ongelooflijk wat kruiden en alternatieve geneeswijzen met een mens kunnen doen !
Plaats reactie