Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 19 apr 2004 13:15
door Qube
zoals reeds gezegd, ketting op de grote bladen leggen (naar rechts dus) en semi rechtstaan :wink:

Geplaatst: ma 19 apr 2004 16:33
door Captain Haddock
Qube schreef:zoals reeds gezegd, ketting op de grote bladen
Ik geloof eerder in gewoon blijven doortrappen op zelfde ritme. Als je snel doortrapt, heb je meer roterende massa, wat de stabiliteit vergroot (vergelijk stilstaand rechtop blijven of al rijdend). Op zo'n hobbelachtig parcours let ik maw goed op om te blijven doortrappen en niet te stoppen met trappen bij een bult om hem op te vangen, want dan raak je uit je ritme. Eventueel uit het zadel om een schok op te vangen, maar ik doe dat zo weinig mogelijk om energie te besparen.

Geplaatst: ma 19 apr 2004 17:32
door Flip FSR
Captain Haddock schreef:
Qube schreef:zoals reeds gezegd, ketting op de grote bladen
Ik geloof eerder in gewoon blijven doortrappen op zelfde ritme. Als je snel doortrapt, heb je meer roterende massa, wat de stabiliteit vergroot (vergelijk stilstaand rechtop blijven of al rijdend). Op zo'n hobbelachtig parcours let ik maw goed op om te blijven doortrappen en niet te stoppen met trappen bij een bult om hem op te vangen, want dan raak je uit je ritme. Eventueel uit het zadel om een schok op te vangen, maar ik doe dat zo weinig mogelijk om energie te besparen.
Ja maar, gij hebt nog ne doortrapper of wa? :roll: :lol: :lol: :wink:

Geplaatst: ma 19 apr 2004 17:55
door Qube
Ik geloof eerder in gewoon blijven doortrappen op zelfde ritme
mja :-? , ik bedoel maar als je een stuk tegenkomt waar er bv. véél boomwortels liggen (route3 Houffa :evil: ) dan slinger je van links naar rechts en van onderen naar boven als je dan blijft zitten. Dus automatisch sta je dan iets rechter op de trappers (natuurlijk geen sprinthouding). Als je op dat moment te klein staat dan trap je je verloren, daarom iets groter schakelen bij het aanvangen van een hobbelig stuk :wink: en snelheid maken.... 8)

Geplaatst: ma 19 apr 2004 19:43
door Koma
viper schreef:Wat is bobbelen?

-Een redelijk technisch pad met geulen en harde verkantingen, waar het eerder om durf, stuurmanskunst en het goede spoor gaat?

- of gewoon een bobbelpad met bobbels, steenbrokken enz... ? Lichte bikers zullen wel altijd op hun bike blijven klapperen, daar valt niet veel aan te doen. Een goede fiets met een kwaliteitsvering help ook, om niet te zeggen bepaalt bijna alles.

Mijn enige echte tip is vlammen. Hoe sneller je rijdt hoe meer je over de obstakels vliegt ipv stuiteren en hoe beter de benenvering, die constant druk op de trappers uitoefent, werkt.
Ja optie 2, 't komt erbij dat meestal langs die paatjes recht en links prikkeldraad staat. #-o Ik heb het begrepen ogen toe en volle gas over de stenen, brokken en kluiten, lichtjes uit het zadel.

Geplaatst: do 22 apr 2004 12:16
door Cannonneke
De hele tijd op en af het zadel en vooral blijven trappen, dus niet inhouden bij putten en stenen.

Een softtail helpt ook, zoals ik zondag kon merken op dergelijke stukken. Maar zelfs dan doe ik zoals hierboven beschreven.

Geplaatst: vr 23 apr 2004 11:34
door WT6
viper schreef:
Jack77 schreef:Bij mij optie 2; bvb. zo van die wegen zonder echt spoor temidden van de weides/velden. Een mens zou er soms zeeziek van worden.

Vlammen in combinatie met spanning op de benen helpt inderdaad, maar dat vreet energie, wat zich dan weer kan wreken op langere afstanden.

Soms ben ik toch wel wat afgunstig op mensen met een FS als ik aan het afzien ben en er zo een voorbij komt gepeddeld :oops:
Wat als iemand op een FS door een no-S wordt voorbijGEPEDDELD :oops: :oops:
Als dat iemand is met een gelijkaardige conditie, rij je die op de volgende klim eraf gezien de extra belasting die hij wel had en jij niet. :D