Zeer in de zijkant van je knie

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
ViperBiker
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 15:30
Rijdt met: Viper TR 3.0 FSA '04

Bericht door ViperBiker »

dit is het antwoord: gehoord van mn fietsemaker dat het rijden op het grootste voorblad (recht) belastend kan werken op je knieën. En hij kan het weten :wink:
tragerudy
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:16
Rijdt met: flanders

Opgelet!

Bericht door tragerudy »

Het kan ook tendenitis zijn!! Dat krijg je door te groot te stoempen!
Ik heb het gehad een tiental jaar terug en is genezen door zes maand niet meer op de fiets te kruipen en nu veel keiner te stoempen, dus is zou eens naar de dokter gaan,zeker is zeker.
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

wel ik ben er eens voor nar de dockter voor geweest ik kon soms niemeer lopen kwam omdat ik jong was (eigenlijk vorig jaar) en dak kwam omdat mijn ene spier sneller groeide dan de andere :bounce: !!!
Gebruikersavatar
luckyluc
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: za 01 jan 2005 18:59
Rijdt met: zwarte no name / blauwe orbea

Bericht door luckyluc »

heb het enkele jaren terug ook voorgehad, altijd pijn binnenkant knie,
was tendinitis van te groot te trappen zij de dokter, maar ik fietste al jaren zo, het is alleen maar begonnen toen ik klikpedalen had gemonteerd, maar een gekende kinesist uit het wielermilieu gaf mij de raad alleen nog met timepedalen te fietsen, en inderdaad na twee jaar sukkelen kan ik weer volop doorfietsen zonder pijn, tijdens de week zou ik nog eens een lichte pijn voelen, maar bij het fietsen zelf voel ik niets meer.
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

Ik heb dit ook voor gehad na dat ik de spd-plaatjes had verzet omdat ik met mijn schoenovertrekken lichtjes tegen de cranck kwam.
Al na een vijftal km kreeg ik kniepijn. Het was me meteen duidelijk dat mijn rechtervoet niet mooi recht stond door het verstelde schoenplaatje. Een beetje verschoven zodat mijn voet weer goed stond, en alle problemen gedaan.
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

lucky luce,
wat zijn timepedalen als ik vragezn mag? :roll: :bounce: !!!
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Heb een jaar geleden een ontsteking gehad aan beide knieën vanwege een te hoge zaalstand. Hoe kan je dit testen? Ga op de fiets zitten zoals je dat ook zou doen al je fietst maar leun nu tegen een muur. Strek je been. De hoek van je hiel moet nu 90° zijn. Dit heeft mijne kinesist gezegd en hij kan het weten want de halve sportwereld komt daar.
Pillekes hebben niet geholpen. Wel veel oefenigen om de spieren te versterken. Je kan thuis oefenen door op één been te staan en 6x 10 keer door te zakken. En het mag diep zijn. Je kan dat andere been aan de zijkant en/of aan de achterkant houden.
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Milan schreef:lucky luce,
wat zijn timepedalen als ik vragezn mag? :roll: :bounce: !!!
Das een bepaald merk van pedalen, nl. Time :lol:

http://www.bike2build.be/artikel.php?pr ... epid=00099
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

[. De hoek van je hiel moet nu 90° zijn. Dit heeft mijne kinesist gezegd en hij kan het weten want de halve sportwereld komt daar.

Staat je traparm in het verlengde van de zitbuis of loodrecht met de grond.Ik veronderstel dat de hiel nipt het pedaal raakt,met schoenen of zonder?
Gebruikersavatar
Special Eyes friend
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 22 jun 2004 18:15
Rijdt met: Specialized Epic - Crossmax Xl - Juicy 7

Bericht door Special Eyes friend »

Het gaat hier waarschijnlijk om een ontsteking ter hoogte van de ganzepoot. Dat is de plaats waar je buitenste kuitspier - spier naast je scheenbeen & buitenstebilspier aanhechten. Dit kan komen door overbelasting (tendenitis) of daar verkeerde belasting (slechts pedaalafstelling). In sommige gevallen kan het je kuitbeen zijn die niet perfect zit in de kom. Dit komt vaak voor bij mensen die plat voeten of holle voeten hebben. Soms lengte in beenlengte. Eens laten controleren bij bv. een gyropracter.

In Waregem zit er een zéér goeie.
Plaats reactie