BBB vorkpompje + manitou Skareb = nie goe

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

BBB vorkpompje + manitou Skareb = nie goe

Bericht door Tiles02 »

Voor de mensen die met een Skareb rijden en die nog op zoek zijn naar een vorkpompje om regelmatig ne keer de vork te kontroleren en bij te pompen, koop GEEN BBB pompje!!!
Veleden week heb ik zo'n pompje gekocht en toen ik thuis kwam en het pompje op mijn skareb draaide wou dit nie werken... Het ventiel word namelijk niet ingedrukt door een te kort "pinneke" in het pompje. Ik heb dus de vijl boven gehaald en na een mm of 3 af te vijlen ben ik er dan toch in gelukt om da pomke "skarebcompatibel" te maken. Dus als ge u veel moeite wilt besparen koopt ge best een pompke van Manitou zelf.

Greetz Tiles02
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: BBB vorkpompje + manitou Skareb = nie goe

Bericht door Justin »

Tiles02 schreef:Voor de mensen die met een Skareb rijden en die nog op zoek zijn naar een vorkpompje om regelmatig ne keer de vork te kontroleren en bij te pompen, koop GEEN BBB pompje!!!
Veleden week heb ik zo'n pompje gekocht en toen ik thuis kwam en het pompje op mijn skareb draaide wou dit nie werken... Het ventiel word namelijk niet ingedrukt door een te kort "pinneke" in het pompje. Ik heb dus de vijl boven gehaald en na een mm of 3 af te vijlen ben ik er dan toch in gelukt om da pomke "skarebcompatibel" te maken. Dus als ge u veel moeite wilt besparen koopt ge best een pompke van Manitou zelf.

Greetz Tiles02
Da's nieuw voor mij... vork bijpompen. #-o
Hoe doe je dat ? Welk ventieltje ?
Ik heb een Manitou Skareb Comp ; moet je dat daar ook doen ?

Wat ik niet snap in jou uitleg is het volgende : het ventiel wordt niet ingedrukt door een te kort "pinneke" in het pompje. Je heb er dan 3 mm afgevijlt en het lukte wel... Dan maak je dat "pinneke" toch nog korter ? Of bedoel je de buitenrand van zo'n pompje (voor zover ik me er een beeld van kan vormen want zoals ik al zei wist ik er het bestaan nog niet eens van).

Ik zal eens op de site van BBB gaan kijken hoe er zoiets uitziet.

Greetz
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

ik heb nen skareb super en ik denk dat mijn pompke ook eentje van BBB is en ik heb daar geen probs mee.
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

ik heb dus de "buitenkant" waarmee ik de pomp op het ventiel draai moeten afvijlen, daardoor verkleint de afstand van het "pinneke" en was't in orde.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Re: BBB vorkpompje + manitou Skareb = nie goe

Bericht door Mick »

Justin schreef:Da's nieuw voor mij... vork bijpompen. #-o
Hoe doe je dat ? Welk ventieltje ?
Ik heb een Manitou Skareb Comp ; moet je dat daar ook doen ?
Dit is één van de slechte eigenschappen van Mantou... De meeste van deze vorken lekken lucht... Dat probleem had ik bij mijn manitou ook.
Er zijn er maar weinig die niet lekken, dus als jou vork niet lekt dan ben je bij de gelukkige. :wink:
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: BBB vorkpompje + manitou Skareb = nie goe

Bericht door Justin »

Mick schreef:
Justin schreef:Da's nieuw voor mij... vork bijpompen. #-o
Hoe doe je dat ? Welk ventieltje ?
Ik heb een Manitou Skareb Comp ; moet je dat daar ook doen ?
Dit is één van de slechte eigenschappen van Mantou... De meeste van deze vorken lekken lucht... Dat probleem had ik bij mijn manitou ook.
Er zijn er maar weinig die niet lekken, dus als jou vork niet lekt dan ben je bij de gelukkige. :wink:
Euh... ik weet niet of die van mij (mijn vork dus) lekt. Tot nu toe nog niets speciaals gemerkt. Maar geldt dat voor alle Manitou's Skarep. Ik heb zo'n Manitou Skarep Comp, maar bij mijn weten zie ik daar geen ventieltje... #-o
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook zo´n pompje van BBB. Het is ook mij ook nog niet gelukt om mijn RS bij te pompen. Maar het kan ook aan mij liggen. #-o
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

@ justin dat ventieltje zit meestal onder linkse boven dopje met een opstandrandje aan, om het goed te kunnen openen :wink:
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

focus_wrc schreef:@ justin dat ventieltje zit meestal onder linkse boven dopje met een opstandrandje aan, om het goed te kunnen openen :wink:
idd ! :D
Daar zit zo'n ventieltje onder dat dopje. Ik had altijd de indruk dat die vork gewoon één geheel was.
Allé, dan zal ik nu maar eens gaan zoeken naar de ideale druk enz.

Tnx voor de info.
Gebruikersavatar
Patito
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 07 dec 2004 23:29
Rijdt met: Decathlon 8.2 light versie :) , Kona Coiler, Red Bull Pro SL 3000, BMX

Bericht door Patito »

BBB pompke werkt inderdaad niet op Manitou Scareb, ook zo gefopt geweest.
Plaats reactie