kg op de banden?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: kg op de banden?

Bericht door SLCubeLTD »

witte555 schreef:Even een ouder topic terug leven inblazen . . .
Heb het eens volledig doorgenomen en blijkbaar ben ik de enigste die zich super voelt met min 3bar in mijn bandjes???
Het zijn 26' met binnenband op een hard-tail en hoofdzakelijk van Michelin.
Ik geraak niet gewoon aan het gevoel dat de achterste band zit te pompen onder mij of als je een bocht neemt dat je de band voelt rollen of vervormen.
Geloof mij,ook al weeg ik +95kg op een TT zomer of winter waar er boven te rijden valt op een steile klim ben ik er toch ook altijd bij ze.
Ik rijd ook met 3 bar, 29" en 2.1 op beide banden, weeg rond 95kg, maar daar moet je water en MTB nog bijrekenen dan voor het totaal gewicht op de banden.

Gaat goed voor mij, misschien dat ik in winter met sneeuw wat lager doe voor meer grip, ik blijf bij schwalbe smart sam plus, zeker met al die dorens hier in de periode nu, had rocket ron en racing ralph erop en elke rit lekke band,...
Bikerke1991
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 19 nov 2020 10:35
Rijdt met: Scott scale 910 2021 en scott spark rc pro 2022

Re: kg op de banden?

Bericht door Bikerke1991 »

79 kg. Racing ralph / racing ray combo. 2.35 banden. 1.2 vooraan en 1.25-30 achteraan. Zalig rijden zo op eenn hardtail. Technische parcours met rockgardens doe ik er 0.2 -0.3 extra bij
Plaats reactie