Forumoverzicht Techniek Tips en tricks Tubles rijden.

Tubles rijden.

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 20 jun 2019 09:51
kevx Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO
ivan10 schreef:
Hallo,wanneer weet je dat je de sealent moet bijvullen?Volgens de beschrijving tussen 2 á 7 maanden. Sealent van no tubes.En hoe doe je dat?Via het ventiel met een spuit?

Ik doe om de 2 maand ong mijn banden een stukje los vd velg om te zien of er nog genoeg sealant aanwezig is en vul bij wanneer nodig.

Bericht za 11 jan 2020 18:01
Litevilleke Mountainbiker

Mijn bike: radon black sin/ Bmc fs 01 / oreba occam tr / pilot titanium
Ik las vorige week in een duits tijdschrift dat het toevoegen van fijne glasvezelsnippers aan de latexmelk, zeer goede testresultaten gaf bij het dichten van grotere gaatjes en sneetjes in de buitenband.

Heeft er al iemand ervaring hiermee ?

Groeten

Bericht za 11 jan 2020 18:18
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Ik heb het al toegepast, werkt inderdaad goed. Maar verstopt wel makkelijk je ventiel.

Als je interesse hebt om het is te proberen, ik heb nog een groot deel van de verpakking over. Zat genoeg in voor 20 jaar tubeless te rijden.

Bericht za 11 jan 2020 18:24
Litevilleke Mountainbiker

Mijn bike: radon black sin/ Bmc fs 01 / oreba occam tr / pilot titanium
Ik heb nog een glasvezelmat liggen, als ik deze fijn knip met een schaar is dat waarschijnlijk goed ? Of kan je dat ook kant en klaar kopen ?

Bericht za 11 jan 2020 18:34
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Neen, zelf snipperen. Let wel : zonder handschoenen aan prikt het in je vingers en handen...

Vorige

Keer terug naar Tips en tricks