Modder

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
schets
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: do 05 feb 2004 23:12

Bericht door schets »

altijd blijven trappen
stuur niet tegensturen maar laten doen
en met u gewicht en u knien sturen
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

tafelpoot schreef:
piefkie schreef:Hangt van de lengte van het modderstuk af.
korte stukken (100-500m), volle bak erdoor, dus niet te klein en maar doorvlammen.
lange stukken(+500m), volle bak beginnen, op vrij grote versnelling, dan hopen dat je nog kleiner kan schakelen door alle modder op de derailleurs, en hoe langer het duurt hoe kleiner ik schakel.
klein vraagje,
waar vind je modderstroken (waar je minstens 5cm inzakt) van meer als 150 meter????

(gewoon nieuwsgierigheid)
met deze weersomstandigheden aan de slechte kant van de nete richting westerlo, vorig jaar de laatste dag van de kerstexamens daar proberen door te rijden met slechte banden, daar hem ik met de crash boom! toen serieus afgezien, te voet kunde daar dan bijna nie door, achteraf te hore gekrege da er volk da in het jeugdhuis van westerlo op het terras zat rondvliegend slijk van 2 mounatinbikes in hun pinte krege :lol:

toch handig dat je door al die modder onherkenbaar bent :colors: maar het waren toch tegenstanders van de mtb sport, die manne verwijderen altijd de pijltjes van tt's in hun buurt omdat er anders teveel volk voorbij komt, dus ik beschouw dieje modder maar als wraak van de bikers die ze al verloren laten rijden hebben.


een andere heel modderige plaats zijn de landonken, ik raad u aan om daar heel goei bande te hebben.
freggel 2
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 16 aug 2004 11:28
Rijdt met: b-one hornet plus

Bericht door freggel 2 »

dunne banden voor in de modder dan zak je tot op de vaste ondergrond
ik rij met scorpions 1.75 ideaal een echte aanrader.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

De route van Destelbergen heeft ook zo van de plezante modderstroken waar je niet kan en zal overkijken. en als je pechhebt en er ne duikke tafelpoot in deze onoverzichtelijke brij steektja dan is het vallen omwille van die stok. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

destelbergen ??? Modderstrook???

Dat is toch een route die voor minstens 70% uit asfalt bestaat. Dan ben ik blij eens een beetje "modder" te hebben.
Plaats reactie