Wat verschilt er tussen 8 kroontjes en 9 kroontjes?voor mtb

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Re: Werkt !

Bericht door Nico Wils »

rudycoolens schreef:Hey Diger, ik heb ondertussen een 9 speed cassette uiteengedaan!!
Niet moeilijk gewoon drie asjes er uit kloppen en je kan de kransen afzonderlijk gebruiken!! De ringen zijn gewoon iest dunner dan een 8 speed.

Werkt perfekt!! Da is andere koek he!!
ja Rudy , dat is geen probleem ,ik wissel regelmatig tussen een wiel met 8-speed cassette en 9-speed en dat is geen enkel probleem , ik hoef zelfs niet eens meer af te regelen bij het wisselen als je ze goed afstelt met een beetje fingerspitzengevoel. :wink:
Laat u maar niks wijsmaken........... 8)
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

Serge R schreef:
Ward #3 schreef:en je derailleir pas je ook zonder problemen aan he, gewoon het eindregelvijsje indraaien. Dus ook de shifters werken.
Dat kan ik niet snappen het één heeft toch niets met het andere te maken
ja die "negende" versnelling kun je dan nog wel schakelen met je shifter, maar de derailleur zal niet meer bewegen .
tragerudy
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:16
Rijdt met: flanders

en campagnolo dan!

Bericht door tragerudy »

Mijn campagnolo cassettes zijn allemaal met afzonderlijke tandwielen!!!!
Ge moet ze wel degelijk in elkaar steken he !!
Nog nooit problemen mee gehad, als ik naar de ardennen ga wissel ik van tandwielen en alles gaat perfekt, trouwens mijne shimano werkt ook perfekt heb met dat ineengestoken cassetje met losse tantwielen deze week de patersberg en de koppenberg gedaan zonder problemen!
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik ben eigenlijk altijd voorstander geweest van die losse kroontjes. Afhankelijk van het parcours kon je een tandje groter of kleiner steken. En ook het kuisen ging veel makkelijker. Alle kroontjes eraf en één voor één opkuisen. Alles terug in elkaar steken en je had een pioen zo goed als nieuw. Nu is het toch wel prutswerk als ge na een modderige tt uw cassette weer wilt schoon krijgen.
Plaats reactie