gemakkelijkste (?) manier notubes ....

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: gemakkelijkste (?) manier notubes ....

Bericht door Reflex »

Bij de Ghetto style gebruik je geen Pattex of ducktape. Wel is het de ambachtelijke arbeid waar hij over praat. Enkel het kan gewoon op een fatsoenlijke manier met de daarvoor gemaakte rimstrips.
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Re: gemakkelijkste (?) manier notubes ....

Bericht door RVH »

Mudspin schreef:Veel zin om hiermee ook te beginnen...
Alleen complete newb als wegrenner op dit vlak!
De wielen op men mtb = Mavic crossride 29
Banden = Schwalbe Rocket Ron 29" 2.25“

Is het hiermee doenbaar? en wat heb ik precies allemaal nog nodig?
Al paar filmkes bekeken en veel uitleg gelezen maar ik krijg precies schrik om hiermee te beginnen 8-[
Als ik lees van zoveel ducktape,pattex etc...precies ambachtelijke arbeid? :lol:
En om de hoeveel tijd/ritten moet je het product erin gieten?
Ik heb nu van die no flats joe's binnenbanden steken maar ik veronderstel dat dit niet veel gaat helpen tegen lekke banden?

De RORO tubeless ready ligt er bij mij vooraan ook op, geen probleem, is meteen dicht met nozich zonder met je wiel te schudden.
Ik heb ook gewone DT swiss velgen, originele velglint eruit gehaald , 1 laag ducktape er strak ingetrokken, daarop ligt de rimstrip van Joe's No Flats 26" voor een 29 "velg die perfect onder men velg past, de rest is al genoeg verteld hier.
Tijdens het kuisen van uw wielen hoor je wel wanneer het tijd is om vloeistof bij te vullen, dat nozich duurder is dan de rest deert me niet, belangrijker is dat ik meer dan een jaar zonder lekke band rijd, en men achterband is dringend aan vervanging toe, een Racing Ralph.
Speciale velgen heb je heus niet nodig.
Men wielen werden ook als slecht beschreven maar meer dan enkel 1 maand na nieuw heb ik nadien geen enkele spaak meer moeten aanraken.

@ anymous > ik heb altijd 2 binnenbanden bij en ook een kettingpons, die heb ik al wel nodig gehad nadat ik een nieuwe ketting stuk reed op helling in de schorre, en niet stuk gereden op de plaats waar ik ze ineengezet had.

Men 26 " mtb heeft sinds ik mijn 29 "er heb nog 1 uurtje uit de garage geweest, ik heb hem wijselijk snel terug gehangen, eens 29 " altijd 29 " be sure.
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: gemakkelijkste (?) manier notubes ....

Bericht door GW »

funkstar schreef:
RigolleM schreef:
Reflex schreef:Ik weet niet waar jij dit gelezen hebt maar ducktape en pattex is niet voor op je fiets te gebruiken.
Ghetto style!
Daar ging ik dus net mijn vraag over stellen.
Zo reed ik tot vorige week op mijn 26, ghetto style.
Welke binnenbanden moet ik hiervoor op mijn 29" wielen opofferen?
24" of 26"?

Ik vermoed 24 aan gezien het bij een 26" een 20" is.

@RigolleM Ook bij ghetto style ben je niets met pattex en dergelijke :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: gemakkelijkste (?) manier notubes ....

Bericht door _alain_ »

20" past ook op een 29" velg.
Plaats reactie