Zeer in de zijkant van je knie

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Zeer in de zijkant van je knie

Bericht door roger »

Zeer buitenkant knie is gewoonlijk het gevolg van een te hoge zit,zo was het toch bij mij.Sinds ik deze formule gebruik heb ik niets last meer.

Binnenbeenlengte-cranklente+voetlengte/5=zithoogte laagste punt zadel tot midden trapas.

81cm-17cm+5.5cm=69.5

De formule die de meeste toepassen van binnenbeenlengtex0.885 zou voor mij uitkomen op 71.68 dus merkelijk hoger.Dit is een formule van Bernard Hinault met de oude lookpedalen en die komen 2cm hoger met de schoenplaten dan spd pedalen.

Probeer het eens,maar pas op want in het begin geeft het een raar gevoel,maar na een half uurtje ben je het al gewoon.

Formule gekregen van een fransman,die zag dat ik te hoog zat en men bekken niet kon stilhouden.
Gebruikersavatar
Fred83
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: vr 08 feb 2008 03:43
Rijdt met: Granville Pulse

Re: Zeer in de zijkant van je knie

Bericht door Fred83 »

Dimitri schreef:Ervaart iemand dit nog,...

Telkens ik een toer rij, waar er toch serieus wat gestoempt moet worden, krijg ik zeer in de zijkant van men rechterknie....aan wat is dit te wijten?? positie zadel ofzo???te laag? te kort opt stuur??
Enkele jaren terug had ik net hetzelfde, zo erg dat ik na een rit van 60km met veel bergop een uur na het fietsen zelf niet meer deftig kon stappen. Bij eender welke andere had ik niets last.
Heb veel geprobeerd en heb na aanraden van iemand hier op het forum toch mijn schoenplaatjes veranderd en sindsdien heb ik nooit geen last meer gehad. Schoenplaatjes heb ik meer naar voor geplaatst!
Plaats reactie