schoenplaatjes

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

beide schoenen zijn sidi (de ene met de 3 velcro en de andere nieuwe schoenen zijn spider dus met 2 velcro en click systeem)

schoenzool van nieuwe schoen is dikte 8mm en de zool van oude schoen is 5mm dikte

ook merk ik een dikte vershil tussen de 2 schoen plaatjes (oud en nieuw van ongeveer halve millimeter)
hier kan het misschien aan liggen ?

raar allemaal maar ik zoek het verder uit, alles tips welkom
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

BelAir_500 schreef:Ik heb nieuwe schoenen en dus hier nieuwe SPD schoenplaatjes geinstalleerd

nu click ik in mijn pedalen en deze ga vanzelf terug los zonder moeite :s hoe komt dat ?

pedalen vaster gemaakt en nog steeds click ik in maar even snel terug uitgeklikt ??
op vershillende pedalen geprobeerd (andere fietsen) en hier ook zelfde probleem

andere schoenen aan gedaan met oude plaatjes en hier gaat het normaal

wel zijn deze plaatjes zilver ipv zwart zoals oude, weet niet of het een vershil maakt

jullie dit ook al voor gehad ? graag HULP

Je hebt nu SH-56 en die klikken inderdaad heel gemakkelijk uit,dus zou gewoon terug de SH-51 gebruiken of inderdaad je oude plaatjes terug gebruiken.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Je misschien de foute plaatjes zoals hier boven vermeld. Als deze zilverkleurig zijn is dit het model SM-SH56, deze klikken makkelijker uit en ook bv. als je hard trek. Is bedoeld voor trekking.

Voor mountainbike heb je de SM-SH51 nodig en deze hebben een donker bruin/zwarte kleur.

Let wel op er is nog een variant met de zelfde kleur de SM-SH52, maar deze zijn enkel compatibel met M858 pedalen.

Moest je de juiste plaatjes hebben zou ik eens kijken of door de stand van je plaatje, te ver naar binnen of buiten in de breedte, je wel volledig ingeklikt geraakt. Misschien duwt het profiel tegen je pedaal waardoor de veer niet helemaal sluit rond het plaatje.
Plaats reactie