Mijn excuses als ik een beetje hard van leer ging.brix schreef:dat dacht ik al !!!Fry schreef:Zeker doen als ge graag met uw pedalen over het wegdek schuurt. 26" wielen met dunne baan slicks in een 29" frame, wat denkt ge zelf?brix schreef: en andersom ???? is dit ook mogelijk dan !! 26' wielen in 29' frame ??
ik zit met 26' wielen voor op de weg , maar wil in de toekomst ook ne 29' frame aanschaffen .
koerswielen op een mtb?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1901
- Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
- Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux
Een vriend van mij rijdt met op ZTR crest 29'wielen met notubesvelglint altijd tubeless.Hij gebruikt de banden van Bonttrager 28mm met no-tubes.
Ik rij ook met die banden maar krijg ze niet gemakkelijk in de rand omdat ik geen compressor heb,daarom blijf ik bij een binnenband.Ga me wel de latex binnenbandjes van Michelin aanschaffen,geven een beter rendement en lopen soepeler.
Ik rij ook met die banden maar krijg ze niet gemakkelijk in de rand omdat ik geen compressor heb,daarom blijf ik bij een binnenband.Ga me wel de latex binnenbandjes van Michelin aanschaffen,geven een beter rendement en lopen soepeler.
- RVH
- Mountainbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
- Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012
Uit de testen die we jaren geleden uitvoerden leverden latex binnenbandjes geen enkele meerwaarde op vergeleken met de gewone zwarte binnenbandjes, niet op soepelheid, niet op rolweerstand, toen getest met 8,5 bar druk in de banden, michelin slicks buitenbandjes van 23 mm.roger schreef:Een vriend van mij rijdt met op ZTR crest 29'wielen met notubesvelglint altijd tubeless.Hij gebruikt de banden van Bonttrager 28mm met no-tubes.
Ik rij ook met die banden maar krijg ze niet gemakkelijk in de rand omdat ik geen compressor heb,daarom blijf ik bij een binnenband.Ga me wel de latex binnenbandjes van Michelin aanschaffen,geven een beter rendement en lopen soepeler.
De zwarte binnenbandjes waren de gewone vittoria's met lang ventiel.
De latex binnenbandjes waren zelfs nog sneller stuk op de langere kasseiwegen, ze gingen heel dikwijls stuk aan de rand van het ventiel.
Het enige verschil waar zekerheid over bestond was dat je meer geld kwijt was voor de latexbinnenbandjes.
- saiko
- Test team
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
- Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
hoe voerde jij die testen uit?RVH schreef: Uit de testen die we jaren geleden uitvoerden leverden latex binnenbandjes geen enkele meerwaarde op vergeleken met de gewone zwarte binnenbandjes, niet op soepelheid, niet op rolweerstand, toen getest met 8,5 bar druk in de banden, michelin slicks buitenbandjes van 23 mm.
De zwarte binnenbandjes waren de gewone vittoria's met lang ventiel.
De latex binnenbandjes waren zelfs nog sneller stuk op de langere kasseiwegen, ze gingen heel dikwijls stuk aan de rand van het ventiel.
Het enige verschil waar zekerheid over bestond was dat je meer geld kwijt was voor de latexbinnenbandjes.
en over hoeveel jaren spreek je dan?
Ik rij zelf met latex binnenbanden (in mijn mtb)
en ik kan je verzekeren dat deze beter lekbestendig zijn als butly banden.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 310
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
- Rijdt met: Cube Reaction Race '12
hangt er van af wat je noden zijn. maar een 2e hands fiets tik je toch al op de kop voor zo een 350-500 euro. een volledige nieuwe heb je al voor 800-900 euro.bartvde schreef:Vraag is: wat betaal ik ev voor een eenvoudige maar degelijke koersfiets zonder veel tierlantijntjes en enkel om in de zomer nazst het mtb ook op de weg wat te kunnen trainen.....?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 310
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
- Rijdt met: Cube Reaction Race '12
vertrouwen hebben in een 2e hands verkoper = je zelf in het zak laten zetten.bartvde schreef:500 is me maximum maar heb er hElaas weinig verstand van. Zal me met wijze raad moeten laten bijstaan en vertrouwen hebben in de verker.
neem gewoon iemand mee die verstand heeft van koersfietsen.
3 belangrijkste dingen:
juiste framemaat
slijtage nagaan
testrit maken!